Fannie Mae introduceert Benchmark REMIC(TM)-emissie

09 Mei, 2007, 19:08 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, May 9 /PRNewswire/ --

Fannie Mae (NYSE: FNM) zal vandaag de vierde Benchmark REMIC(TM)-emissie introduceren. Het bedrijf zal US$ 1,0 miljard aanbieden in Benchmark REMIC Trust 2007-B2 als een categorie effecten die tot de vervaldatum zijn gegarandeerd (Guaranteed Maturity Class of GMC). De uiteindelijke vervaldatum van de effecten is 28 december 2020. De koers van de Benchmark REMIC 2007-B2 is verwacht voor 11 mei 2007. De GMC zal een opeenvolgende betaalstructuur hebben. De onderliggende hypotheekgedekte effecten (Mortgage-backed Securities of MBS) die als garantie zullen dienen voor de Benchmark REMIC, zijn de MBS van Fannie Mae op 30 jaar met 5,5 procent coupon, 6,003 procent als gewogen gemiddelde van de bruto coupon (gross weighted average coupon of GWAC), 338 maanden als gewogen gemiddelde van de totale looptijd (weighted average maturity of WAM) en 19 maanden als gewogen gemiddelde van de duur van de lening (weighted average loan age of WALA).

Citigroup Global Markets Inc., J.P. Morgan Securities Inc. en UBS Securities LLC zullen fungeren als de belangrijkste leden van het garantiesyndicaat voor de Benchmark REMIC Trust 2007-B2. Medebeheerders van de transactie zijn Bank of America Securities LLC, Credit Suisse Securities (USA) LLC en Lehman Brothers Inc.

Informatie over de Benchmark REMIC Trust 2007-B2, waarvan de GMC deel uitmaakt, vindt u in het aanvullende prospectus op de pagina Prospectus and Related Documents (prospectus en gerelateerde documenten) van de website van het bedrijf op: http://www.fanniemae.com/mbs/documents/remic/remicprospectussupplements.jhtml

U kunt ook een exemplaar verkrijgen van het aanvullende prospectus door naar de leden van het garantiesyndicaat te schrijven of te bellen:

Citigroup Global Markets Inc.
    Brooklyn Army Terminal
    140 58th Street, Suite 8-G
    Brooklyn, New York 11220
    (Tel. +1-718-765-6732)

J.P. Morgan Securities, Inc.
    Broadridge Financial Solutions
    1155 Long Island Avenue
    Edgewood, New York 11717
    (Tel. +1-631-254-7307)

UBS Securities LLC
    1000 Harbor Boulevard
    Weehawken, New Jersey 07086
    (Tel. +1-201-352-1075)

Fannie Mae is een bedrijf in handen van de aandeelhouders met een publieke missie. Ons bedrijf heeft als doel om het aanbod aan betaalbare woningen uit te breiden en international kapitaal naar de lokale gemeenschap te brengen ten voordele van de woningmarkt in de VS. Fannie Mae werkt conform federale statuten en is actief op de parallelle hypotheekmarkt in de VS om ervoor te zorgen dat hypotheekbanken en andere geldschieters beschikken over voldoende fondsen om aan de kopers van een woning tegen lage rente te kunnen lenen. Het is onze taak om de woningmarkt in de VS van dienst te zijn.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in de betreffende emissiedocumentatie van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag advies aan een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark REMIC is een handelsmerk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com http://www.fanniemae.com/mbs/documents/remic/remicprospectussupplements.jhtml

BRON Fannie Mae