Fannie Mae kondigt aanbod aan van de nieuwe uitgifte van Benchmark Notes (R) met 2 en 10 jaar geldigheid

09 Jun, 2006, 20:35 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, June 9 /PRNewswire/ --

Fannie Mae (NYSE: FNM) kondigde vandaag het aanbod via dealersyndicaten aan van de nieuwe uitgifte van Benchmark Notes met een geldigheid van 2 en 10 jaar.

2 jaar geldig                10 jaar geldig

Prijsdatum          13 juni 2006                 13 juni 2006
    Overdrachtsdatum    15 juni 2006                 15 juni 2006
    Vervaldatum         15 juni 2008                 15 juli 2016
    Omvang uitgifte     4 miljard US dollar          3 miljard US dollar
    Coupon              TBD                          TBD
    Uitbetalingsdatum   Elke 15e juni en             Elke 15e juli en
                        15e december,                15e januari,
                        te beginnen op               te beginnen op
                        15 december 2006             15 juli 2006
    CUSIP               31359MS53                    31359MS61
    Registratie         Inschrijving wordt           Inschrijving wordt
                        gemaakt om                   gemaakt om
                        de obligaties op de          de obligaties op de
                        EuroMTF-markt van de         EuroMTF-markt van de
                        Beurs van Luxemburg          Beurs van Luxemburg
                        te registreren               te registreren

Bij het aanbod met een geldigheid van 2 jaar zijn Barclays Capital Inc., HSBC Securities (USA) Inc. en Morgan Stanley & Co. de gezamenlijke leiders. De co-managers zijn Banc of America Securities LLC, Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc., Deutsche Bank Securities Inc., FTN Financial Capital Markets, Goldman Sachs & Co. en UBS Securities LLC. Er komt een toegewezen verkoopgroep die bestaat uit 10 extra dealers.

Bij het aanbod met een geldigheid van 10 jaar zijn Lehman Brothers Inc., Merrill Lynch Government Securities en J.P. Morgan Securities Inc. de gezamenlijke leiders. De co-managers zijn Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc., Deutsche Bank Securities Inc., FTN Financial Capital Markets, Goldman Sachs & Co. en UBS Securities LLC. Er komt een toegewezen verkoopgroep die bestaat uit 10 extra dealers.

Fannie Mae is een bedrijf dat is genoteerd op de beurs van New York. Het bedrijf werkt conform federale statuten. Fannie Mae wil de Amerikaanse Droom via zijn American Dream Commitment voor miljoenen starters toegankelijk maken door de huizenmarkt voor deze groep uit te breiden. Tevens wil het bedrijf het percentage huizenbezitters opstuwen tot 55 procent, het bezitten en huren van een huis voor miljoenen families die hun huis dreigen te verliezen, verbeteren en de hoeveelheid beschikbare en betaalbare huizen uitbreiden, daar waar dat het meeste nodig is. Meer informatie over Fannie Mae kunt u vinden op http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht is niet bedoeld als aanbod obligaties van Fannie Mae te verkopen, noch als aanbod obligaties van Fannie Mae te kopen. Niets in dit persbericht houdt advies in over de voordelen van het kopen of verkopen van een particuliere investering. Een investeringsbesluit betreffende enige aankoop van obligaties waarnaar hierin wordt verwezen, mag slechts gemaakt worden op basis van informatie die is verkregen uit de aanbiedingsnieuwbrief van Fannie Mae van 17 oktober 2005, en geen vertrouwen mag gesteld worden in de volledigheid of nauwkeurigheid van de informatie die in dit persbericht wordt weergegeven.

Handel niet in obligaties tenzij u de aard en mate van risico ervan begrijpt. Wees er tevreden mee dat ze voor u beschikbaar zijn in het kader van uw omstandigheden en financiële positie. Als u twijfelt, dient u een voldoende gekwalificeerde financieel adviseur te raadplegen.

Benchmark Notes is een geregistreerd handelsmerk van Fannie Mae. Onbevoegd gebruik van dit merk is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae