Fannie Mae kondigt aanbod van nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 5 jaar aan

09 Dec, 2008, 00:27 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, December 9 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 5 jaar
    Datum vaststelling van emissiekoers       9 december 2008
    Betalingsdatum                            11 december 2008
    Vervaldatum                               11 december 2013
    Omvang van emissie                        Te bepalen
    Coupon                                    Te bepalen
    Uitkeringsdata                            Jaarlijks op 11 juni en 11
                                              december, beginnend op 11
                                              juni 2009
    CUSIP                                     31398AUJ9
    Notering                                  Een aanvraag wordt ingediend om
                                              de effecten te noteren op
                                              De EuroMTF-markt van de
                                              Luxemburgse effectenbeurs

Het hoofdsyndicaat bestaat uit Barclays Capital Inc., Citigroup Global Markets Inc. en Goldman Sachs. Medeleden van het consortium zijn Deutsche Bank Securities Inc., Banc of America Securities en JP Morgan & Co.

Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. 2008 is het zeventigste jaar waarin we onze diensten aanbieden op de Amerikaanse huizenmarkt. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de prospectus van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae