Fannie Mae kondigt de resultaten aan van de veiling voor de heropende emissie van Benchmark Notes(R) op 5 jaar

03 Dec, 2009, 03:15 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, December 3 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

5 jaar (heropening)
    Veilingdatum             2 december 2009
    Betalingsdatum           4 december 2009
    Vervaldatum              20 november 2014
    Grootte van heropening   US$ 1 miljard
    Momenteel in omloop      US$ 3,5 miljard
    Couponrente              2,625%
    Koers                    101,751
    Rendement                2,250%
    Uitkeringsdata           Jaarlijks op 20 november en 20 mei
    CUSIP                    31398AZV7
    Notering                 Een aanvraag wordt ingediend om de effecten te
                             noteren op de EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                             effectenbeurs

Fannie Mae is een bedrijf in handen van de aandeelhouders met een publieke missie. Ons bedrijf heeft als doel om het aanbod aan betaalbare woningen uit te breiden en internationaal kapitaal naar de lokale gemeenschap te brengen ten voordele van de huizenmarkt in de VS. Fannie Mae werkt conform federale statuten en is actief op de parallelle hypotheekmarkt in de VS om de liquiditeit op de hypotheekmarkt uit te breiden door hypotheekbanken en andere geldschieters fondsen te bezorgen die zij aan de kopers van een woning kunnen lenen. Het is onze taak om de woningmarkt in de VS van dienst te zijn.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het betreffende emissieprospectus van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand.

Vraag advies aan een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae