Fannie Mae kondigt een nieuwe emissie aan van Benchmark Notes(R) op 5 jaar aan

03 Feb, 2009, 11:54 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, February 3 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 5 jaar
    Datum vaststelling emissiekoers   3 februari 2009
    Betalingsdatum                    5 februari 2009
    Vervaldatum                       5 februari 2014
    Omvang van emissie                Te bepalen
    Coupon                            Te bepalen
    Uitkeringsdata                    Jaarlijks op 5 augustus en 5
                                      februari, beginnend op 5 augustus
    CUSIP                             31398AVD1
    Notering                          Een aanvraag wordt ingediend om
                                      de effecten te noteren op de
                                      EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                      effectenbeurs

Citigroup Global Markets Inc., Goldman Sachs & Co. en J.P. Morgan & Co. zijn de hoofdleden van het consortium. Medeleden van het consortium zijn Barclays Capital Inc., Deutsche Bank Securities Inc., Morgan Stanley & Co. en UBS Securities LLC.

Fannie Mae heeft als doel om het aanbod aan betaalbare woningen uit te breiden en internationaal kapitaal naar de lokale gemeenschap te brengen ten voordele van de huizenmarkt in de VS. Fannie Mae werkt conform federale statuten en is actief op de parallelle hypotheekmarkt in de VS om de liquiditeit op de hypotheekmarkt uit te breiden door hypotheekbanken en andere geldschieters fondsen te bezorgen die zij aan de kopers van een woning kunnen lenen. Het is onze taak om de woningmarkt in de VS van dienst te zijn.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het betreffende emissieprospectus van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag advies aan een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae