Fannie Mae kondigt een nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 10 jaar en heropening van Benchmark Notes op 3 jaar aan

11 Apr, 2007, 03:57 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, April 11 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 10 jaar (nieuwe emissie)   Op 3 jaar (heropening)
    Koersdatum          12 april 2007                 12 april 2007
    Betalingsdatum      16 april 2007                 16 april 2007
    Vervaldatum         11 mei 2017                   12 maart 2010
    Grootte van de
     emissie/effecten
     in omloop        US$ 3 miljard               US$ 1 miljard/US$ 4 miljard
    Coupon            Nog te bepalen                4,750 %
    Coupondata        Jaarlijks op 11 mei en        Jaarlijks op 12 maart en
                      11 november, beginnend op     12 september, beginnend
                      11 mei 2007                   op 12 september 2007
    CUSIP             31359M7X5                     31359M5Z2
    Notering          Een aanvraag wordt            Een aanvraag wordt
                      ingediend voor notering       ingediend voor notering
                      van de effecten op de         van de effecten op de
                      EuroMTF-markt van de          EuroMTF-markt van de
                      Luxemburgse effectenbeurs     Luxemburgse effectenbeurs

De belangrijkste medebeheerders voor de emissie op 10 jaar zijn Citigroup Global Markets Inc., Deutsche Bank Securities Inc. en HSBC Securities (USA) Inc. Medebeheerders zijn Banc of America LLC, Barclays Capital Inc., Bear, Stearns & Co. Inc., Goldman Sachs & Co., Lehman Brothers Inc., Merrill Lynch Government Securities Inc. en UBS Securities LLC. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit tien andere makelaars.

Fannie Mae is genoteerd aan de beurs van New York en werkt conform federale statuten. Fannie Mae wil via haar 'American Dream Commitment' de huizenmarkt meer toegankelijk maken voor miljoenen eerste eigenaars, het aantal eigenaars van huizen bij minderheidsgroepen optrekken tot 55 procent, voorkomen dat miljoenen gezinnen die een huis hebben gekocht of huren, het dreigen te verliezen en het aanbod aan betaalbare woningen uitbreiden waar die het meest nodig zijn. Nadere informatie over Fannie Mae kunt u lezen op internet op http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 19.03.07. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag het advies van een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae