Fannie Mae kondigt een nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 2 jaar aan

07 Apr, 2008, 23:09 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, April 7 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 2 jaar
    Datum vaststelling van emissiekoers    9 april 2008
    Betalingsdatum                         11 april 2008
    Vervaldatum                            20 mei 2010
    Grootte van emissie                    US$ 3 miljard
    Coupon                                 Te bepalen
    Uitkeringsdata                         Jaarlijks op 20 mei en 20
                                           november, beginnend op 20 mei
    CUSIP                                  31398APV8
    Notering                               Een aanvraag wordt ingediend voor
                                           notering van de effecten op de
                                           EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                           effectenbeurs

De leden van het bankensyndicaat zijn Goldman Sachs & Co., Merrill Lynch Government Securities en J.P. Morgan Securities Inc. Co-lead managers zijn onder andere Citigroup Global Markets Inc., Credit Suisse Securities (USA) LLC, FTN Financial Capital Markets, HSBC Securities (USA) Inc., Lehman Brothers Inc., Morgan Stanley & Co. en UBS Securities LLC. Er is een benoemde verkoopgroep bestaande uit 11 andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. 2008 is het zeventigste jaar waarin we onze diensten aanbieden op de Amerikaanse huizenmarkt. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de prospectus van Fannie Mae van 21 maart 2007. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae