Fannie Mae kondigt een nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 2 jaar en heropening van Benchmark Notes op 10 jaar aan

08 Sep, 2006, 20:53 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, September 8 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 2 jaar (nieuwe emissie)    Op 10 jaar (heropening)
    Koersdatum          13 september 2006             13 september 2006
    Betalingsdatum      15 september 2006             15 september 2006
    Vervaldatum         15 september 2008             15 september 2016
    Omvang van emissie/
    in omloop           US$ 4 miljard                 US$ 1  miljard/US$ 4
                                                      miljard

Coupon              Nog te bepalen                5,250%
    Coupondata          Jaarlijks op 15 maart         Jaarlijks op 15 maart
                        en 15 september               en 15 september
                        beginnend op 15               beginnend op 15
                        maart                         september
                        2007                          2006
    CUSIP               31359MX40                     31359MW41
    Notering            Een aanvraag wordt            Een aanvraag wordt
                        ingediend voor notering       ingediend voor notering
                        van de effecten op de         van de effecten op de
                        EuroMTF-markt van de          EuroMTF-markt van de
                        Luxemburgse                   Luxemburgse
                        Effectenbeurs                 effectenbeurs

De belangrijkste medebeheerders voor de emissie op 2 jaar zijn Barclays Capital Inc., Banc of America Securities LLC en J.P. Morgan Securities, Inc. Medebeheerders zijn Bear, Stearns & Co. Inc., Blaylock & Company, Inc., FTN Financial Capital Markets, Goldman Sachs & Co., HSBC Securities (USA) Inc., Lehman Brothers Inc., Morgan Stanley & Co. en UBS Securities LLC. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit 10 andere makelaars.

Fannie Mae is genoteerd aan de beurs van New York en werkt conform federale statuten. Fannie Mae wil via haar 'American Dream Commitment' de huizenmarkt meer toegankelijk maken voor miljoenen eerste eigenaars, het aantal eigenaars van huizen bij minderheidsgroepen optrekken tot 55 procent, voorkomen dat miljoenen gezinnen die een huis hebben gekocht of huren, het dreigen te verliezen en het aanbod aan betaalbare woningen uitbreiden waar die het meest nodig zijn. Nadere informatie over Fannie Mae kunt u lezen op internet op http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 17 oktober 2005. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag het advies van een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae