Fannie Mae kondigt een nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 5 jaar en heropening van 5,000% Benchmark Notes op 10 jaar aan

15 Mei, 2007, 01:19 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, May 15 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 5 jaar (nieuwe emissie)   Op 10 jaar (heropening)
    Koersdatum      16 mei 2007                  16 mei 2007
    Betalingsdatum  18 mei 2007                  18 mei 2007

Vervaldatum     18 mei 2012                  11 mei 2017

Emissie:
     grootte/in
     omloop         US$ 3 miljard                US$ 1 miljard/US$ 4 miljard

Coupon          Nog te bepalen               5,000%

Coupondata      Halfjaarlijks op 18 mei      Halfjaarlijks op 11 mei en
                    en 18 november, voor het     11 november, voor het
                    eerst op 18 november 2007    eerst op 11 november 2007

CUSIP           31398ABX9                    31359M7X5

Notering        Een aanvraag wordt           Een aanvraag wordt ingediend
                    ingediend om de effecten     om de effecten te noteren
                    te noteren op de             op de EuroMTF-markt
                    EuroMTF-markt van de         van de Luxemburgse
                    Luxemburgse effectenbeurs    effectenbeurs

Het hoofdsyndicaat voor de emissie op 5 jaar bestaat uit Barclays Capital Inc., Lehman Brothers Inc. en UBS Securities LLC. Medebeheerders zijn Banc of America LLC, Citigroup Global Markets Inc., Credit Suisse, Goldman Sachs & Co., Merrill Lynch Government Securities Inc., J.P. Morgan Securities, Morgan Stanley & Co. Incorporated en Nomura Securities Inc. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit 9 andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf in handen van de aandeelhouders met een publieke missie. Ons bedrijf heeft als doel om het aanbod aan betaalbare woningen uit te breiden en internationaal kapitaal naar de lokale gemeenschap te brengen ten voordele van de woningmarkt in de VS. Fannie Mae werkt conform federale statuten en is actief op de parallelle hypotheekmarkt in de VS om ervoor te zorgen dat hypotheekbanken en andere geldschieters beschikken over voldoende fondsen om aan de kopers van een woning tegen lage rente te kunnen lenen. Het is onze taak om de woningmarkt in de VS van dienst te zijn.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het betreffende emissieprospectus van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag advies aan een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae