Fannie Mae kondigt een nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 5 jaar en heropening van Benchmark Notes 5,000% op 10 jaar aan

10 Feb, 2007, 00:39 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, February 10 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 5 jaar (nieuwe emissie)       Op 10 jaar
                                                       (heropening)
    Koersdatum          13 februari 2007              13 februari 2007
    Betalingsdatum      15 februari 2007              15 februari 2007
    Vervaldatum         16 februari 2012              13 februari 2017
    Omvang van emissie/
    in omloop           US$ 3 miljard                 US$ 1 miljard/US$ 4
                                                       miljard
    Coupon              Nog te bepalen                5,000%
    Coupondata          Jaarlijks op 16 februari      Jaarlijks op 13
                        en 16 augustus,               februari en
                        beginnend                     13 augustus,
                        op 16 augustus, 2007          beginnend op 13
                                                      februari, 2007
    CUSIP               31359M5H2                     31359M4D2
    Notering            Een aanvraag wordt            Een aanvraag wordt
                        ingediend voor notering       ingediend voor
                        van de effecten op de         notering van de
                        EuroMTF-markt van de          effecten op de
                        Luxemburgse                   Luxemburgse
                        Effectenbeurs                 Effectenbeurs

De belangrijkste medebeheerders voor de emissie op 5 jaar zijn Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc. en J.P. Morgan Securities. Medebeheerders zijn Banc of America LLC, Barclays Capital Inc., Deutsche Bank Securities Inc., Goldman Sachs & Co., HSBC Securities (USA) Inc., Lehman Brothers Inc. en Morgan Stanley & Co. Inc. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit 10 andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf op de New York Stock Exchange. Het functioneert op grond van een federale concessie. Fannie Mae heeft zich door middel van zijn American Dream Commitment verbonden om de bereikbaarheid van het hebben van een eigen huis uit te breiden voor miljoenen mensen die voor het eerst een huis kopen; het minderheidspercentage van mensen die een eigen huis hebben helpen stijgen tot 55 procent; het hebben van een eigen huis en huurhuizen een succes maken voor miljoenen gezinnen die het risico lopen hun huis te verliezen; en de levering van betaalbare woningen te verruimen waar dat het hardst nodig is. Meer informatie over Fannie Mae kan op internet worden gevonden op http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 17 oktober 2005. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag het advies van een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een geregistreerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae