Fannie Mae kondigt een nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op twee jaar aan

10 Jul, 2008, 01:02 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, July 10 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM)

Op twee jaar
    Datum vaststelling emissiekoers   9 juli 2008
    Betalingsdatum                    11 juli 2008
    Vervaldatum                       12 augustus 2010
    Grootte van emissie               US$ 3 miljard
    Coupon                            3,250%
    Prijs                             99,958
    Rendement                         3.272%
    Marge                             +74 basispunten/2,875%
                                       30-6-2010 Schatkist VS
    Uitkeringsdata                    Jaarlijks op 12 februari en 12 augustus
                                       beginnend op 12 augustus 2008
    CUSIP                             31398ASU7
    Notering                          Een aanvraag wordt ingediend voor
                                       notering van de effecten op de
                                       EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                       effectenbeurs

De leden van het bankensyndicaat zijn Banc of America Securities LLC, Merrill Lynch Government Securities, en J.P. Morgan Securities Inc. Co-lead managers zijn onder andere Barclays Capital, Deutsche Bank Securities Inc., FTN Financial Capital Markets, Goldman Sachs & Co., HSBC Securities (USA) Inc., Lehman Brothers Inc., en UBS Securities LLC. Er is een benoemde verkoopgroep bestaande uit acht andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. 2008 is het zeventigste jaar waarin we onze diensten aanbieden op de Amerikaanse huizenmarkt. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de prospectus van Fannie Mae van 1 april 2008. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae