Fannie Mae kondigt een nieuwe emissie van US$ 3 miljard in Benchmark Notes(R) op 3 jaar aan

14 Jul, 2006, 19:07 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, July 14 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 3 jaar
    Datum voor vaststelling van emissiekoers     Te bepalen
    Betalingsdatum                               Datum waarop uitgiftekoers
                                                 wordt vastgesteld + twee
                                                 werkdagen
    Vervaldatum                                  15 augustus 2009
    Totale waarde van emissie                    US$ 3 miljard
    Coupon                                       Te bepalen
    Uitkeringsdata                               Jaarlijks op 15 augustus en
                                                 15 februari, beginnend op
                                                 15 augustus 2006
    CUSIP                                        31359MU68
    Notering                                     Een aanvraag wordt
                                                 ingediend om de effecten te
                                                 noteren op de EuroMTF-markt
                                                 van de Luxemburgse
                                                 effectenbeurs

De gezamenlijke hoofdbeheerders zijn Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc. en Goldman, Sachs & Co. Medebeheerders zijn Deutsche Bank Securities Inc., FTN Financial Capital Markets, J.P. Morgan Securities Inc., Lehman Brothers Inc., Merrill Lynch Government Securities Inc., Morgan Stanley & Co. Inc. en UBS Securities LLC. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit 10 andere makelaars.

Fannie Mae is genoteerd aan de beurs van New York en is het grootste bedrijf ter wereld voor financiële dienstverlening dat geen bank is. Het bedrijf werkt conform federale statuten en is het grootste bedrijf in de VS dat hypotheekleningen voor privé-woningen financiert. Fannie Mae wil de "kloof in eigen woningen" in de VS dichten via haar "American Dream Commitment", een programma van US$ 2 biljoen om tegen het einde van het decennium het aantal eigenaars van een eigen woning op te trekken en 18 miljoen Amerikaanse doelgezinnen van dienst te zijn. Sinds 1968 heeft Fannie Mae ruim US$ 5,7 biljoen in hypotheekfinanciering voorzien voor meer dan 58 miljoen gezinnen. Nadere informatie over Fannie Mae kunt u lezen op internet op http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 17 oktober 2005. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag het advies van een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae