Fannie Mae kondigt het aanbod van een nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 5 jaar en de heropening van Benchmark Notes(R) op 10 jaar aan

17 Apr, 2006, 21:52 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, April 17 /PRNewswire/ --

Fannie Mae (NYSE: FNM) kondigde vandaag het aanbod van een nieuwe emissie van Benchmark Notes op 5 jaar via een consortium van makelaars aan. Daarnaast wordt het via een veiling op internet opnieuw mogelijk om in te schrijven op de Benchmark Notes tegen 5,000 procent op 10 jaar die op 15 maart 2016 vervallen. Na de heropening zullen er van de emissie voor US$ 5,0 miljard effecten in omloop zijn.

op 5 jaar (nieuwe emissie)   op 10 jaar (heropening)
    Koersdatum          19 april 2006                19 april 2006
    Betalingsdatum      21 april 2006                21 april 2006
    Vervaldatum         15 april 2011                15 maart 2016
    Grootte van de      US$ 4,0 miljard              US$ 1,0 miljard/
    emissie/effecten                                 US$ 5,0 miljard
    in omloop
    Coupon              Nog te bepalen               5,000%
    Uitkeringsdata      Jaarlijks op 15 april en     Jaarlijks op 15 maart en
                        15 oktober, voor het         15 september, voor het
                        eerst op 15 oktober 2006     eerst op 15 maart 2006
    CUSIP               31359MM26                    31359MH89
    Notering            Een aanvraag wordt           Een aanvraag wordt
                        ingediend om de effecten     ingediend om de effecten
                        te noteren op de             te noteren op de
                        EuroMTF-markt                EuroMTF-markt
                        van de Luxemburgse           van de Luxemburgse
                        effectenbeurs.               effectenbeurs.

De belangrijkste medebeheerders voor de emissie op 5 jaar zijn Barclays Capital Inc., Citigroup Global Markets Inc. en Lehman Brothers Inc. Medebeheerders zijn Bear, Stearns & Co. Inc., FTN Financial Capital Markets, Goldman Sachs & Co., J.P. Morgan Securities Inc., Merrill Lynch & Co. Inc., Morgan Stanley & Co., Inc., UBS Securities LLC en The Williams Capital Group, L.P. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit negen andere makelaars.

Fannie Mae is genoteerd aan de beurs van New York en werkt conform federale statuten. Fannie Mae wil via haar 'American Dream Commitment' de huizenmarkt meer toegankelijk maken voor miljoenen eerste eigenaars, het aantal eigenaars van huizen bij minderheidsgroepen optrekken tot 55 procent, voorkomen dat miljoenen gezinnen die een huis hebben gekocht of huren, het dreigen te verliezen en het aanbod aan betaalbare woningen uitbreiden waar die het meest nodig zijn. Nadere informatie over Fannie Mae kunt u lezen op internet op http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persgericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 17 oktober 2005. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en uw financiële toestand. Vraag het advies van een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae