Fannie Mae kondigt nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 10 jaar aan

06 Jun, 2007, 23:14 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, June 6 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 10 jaar
    Datum vaststelling van emissiekoers  6 juni 2007
    Betalingsdatum                       8 juni 2007
    Vervaldatum                          12 juni 2017
    Grootte van emissie                  US$ 3 miljard
    Coupon                               5,375%
    Prijs                                99,953
    Rendement                            5,381%
    Marge                                +40 basispunten / 4,500% 15/05/2017
                                         Financiën V.S.
    Uitkeringsdata                       Jaarlijks op 12 juni en 12 december,
                                         de eerste keer op 12 december 2007
    CUSIP                                31398ADM1
    Notering                             Een aanvraag wordt ingediend voor
                                         notering van de effecten op de
                                         EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                         effectenbeurs

De belangrijkste leden van het consortium zijn, Banc of America Securities LLC, J.P. Morgan Securities en Lehman Brothers Inc. Medebeheerders zijn, Barclays Capital Inc., Bear, Stearns & Co. Inc., Deutsche Bank Securities Inc., Goldman Sachs & Co., HSBC Securities (USA) Inc., Merrill Lynch Government Securities Inc. en Morgan Stanley & Co. Incorporated. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit 10 andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf in handen van de aandeelhouders met een publieke missie. Ons bedrijf heeft als doel om het aanbod aan betaalbare woningen uit te breiden, en internationaal kapitaal naar de lokale gemeenschap te brengen ten voordele van de woningmarkt in de VS. Fannie Mae werkt conform federale statuten en is actief op de parallelle hypotheekmarkt in de VS, om ervoor te zorgen dat hypotheekbanken en andere geldschieters beschikken over voldoende fondsen om aan de kopers van een woning tegen lage rentes te kunnen lenen. Het is onze taak om de woningmarkt in de VS van dienst te zijn.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het betreffende emissieprospectus van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u, volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u, in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag advies aan een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae