Fannie Mae kondigt nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 10 jaar aan

11 Aug, 2006, 20:21 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, August 11 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 10 jaar
    Datum voor vaststelling
     van emissiekoers         Te bepalen
    Betalingsdatum            Datum waarop emissiekoers wordt
                               vastgesteld + twee werkdagen
    Vervaldatum               15 september 2016
    Grootte van emissie       US$ 3 miljard
    Coupon                    Te bepalen
    Uitkeringsdata            Jaarlijks op 15 september en 15 maart,
                               beginnend op 15 september 2006
    CUSIP                     31359MW41
    Notering                  Een aanvraag wordt ingediend om de effecten te
                               noteren op de EuroMTF- markt van de
                               Luxemburgse effectenbeurs

Deutsche Bank Securities Inc., Lehman Brothers Inc. en UBS Securities LLC zijn de gezamenlijke hoofdbeheerders. Medebeheerders zijn Citigroup Global Markets, Inc., FTN Financial Capital Markets, Goldman, Sachs & Co., HSBC Securities Inc., J.P. Morgan Securities Inc., Merrill Lynch Government Securities en Morgan Stanley & Co. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit tien andere makelaars.

Fannie Mae is genoteerd aan de beurs van New York en is het grootste bedrijf ter wereld voor financiële dienstverlening dat geen bank is. Het bedrijf werkt conform federale statuten en is het grootste bedrijf in de VS dat hypotheekleningen voor privé-woningen financiert. Fannie Mae wil de "kloof in eigen woningen" in de VS dichten via haar "American Dream Commitment", een programma van US$ 2 biljoen om tegen het einde van het decennium het aantal eigenaars van een eigen woning op te trekken en 18 miljoen Amerikaanse doelgezinnen van dienst te zijn. Sinds 1968 heeft Fannie Mae ruim US$ 5,7 biljoen in hypotheekfinanciering voorzien voor meer dan 58 miljoen gezinnen. Nadere informatie over Fannie Mae kunt u lezen op internet op http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 17 oktober 2005. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag het advies van een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae