Fannie Mae kondigt nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 2 jaar aan

14 Nov, 2007, 23:13 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, November 14 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 2 jaar
    Datum vaststelling van emissiekoers    16 november 2007
    Betalingsdatum                         19 november 2007
    Vervaldatum                            10 december 2009
    Grootte van emissie                    US$ 3 miljard
    Coupon                                 Te bepalen
    Uitkeringsdata                         Jaarlijks op 10 juni en 10
                                           december, voor het eerst op 10
                                            december 2007
    CUSIP                                  31398AJX1
    Notering                               Een aanvraag wordt ingediend
                                            Voor notering van de effecten op
                                            de EuroMTF-markt van de
                                            Luxemburgse effectenbeurs.

Citigroup Global Markets Inc., Morgan Stanley & Co. Incorporated en UBS Securities LLC zijn de hoofdleden van het consortium. Medebeheerders zijn Banc of America Securities LLC, Barclays Capital Inc., Bear, Stearns & Co. Inc., Credit Suisse Securities (USA) LLC, HSBC Securities (USA), Inc. en Lehman Brothers Inc. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit zeven andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf in handen van de aandeelhouders met een publieke missie. Ons bedrijf heeft als doel om het aanbod aan betaalbare woningen uit te breiden en internationaal kapitaal naar de lokale gemeenschap te brengen ten voordele van de woningmarkt in de VS. Fannie Mae werkt conform federale statuten en is actief op de parallelle hypotheekmarkt in de VS om ervoor te zorgen dat hypotheekbanken en andere geldschieters beschikken over voldoende fondsen om aan de kopers van een woning tegen lage rente te kunnen lenen. Het is onze taak om de woningmarkt in de VS van dienst te zijn.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het betreffende emissieprospectus van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag advies aan een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae