Fannie Mae kondigt nieuwe uitgifte aan van 2-jarige Benchmark Notes(R) en heropening van 10-jarige Benchmark Notes

09 Jul, 2007, 22:49 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, July 9 /PRNewswire/ --

Het volgende wordt uitgevaardigd door Fannie Mae (NYSE: FNM):

2-jarig                10-jarig
                    (nieuwe uitgifte)       (heropening)
    Prijsdatum      11 juli 2007            11 juli 2007
    Schikkingsdatum 13 juli 2007            13 juli 2007
    vervaldatum     13 juli 2009            12 juni 2017
    Uitgifte
     Omvang
     uitgifte       4 miljard US$           1 miljard US$/4 miljard US$
    Coupon          TBD                     5,375%
    betaal data     Iedere 13de januari en  Iedere 12de juni open 12de
                    13de juli, te beginnen  december te beginnen
                    op 13 januari 2008      op 12 december 2007

CUSIP           31398AFA5               31398ADM1
    Notering        Een aanvraag wordt      Een aanvraag
                    ingediend               wordt ingediend
                    voor notering van       voor notering van
                    de effecten             de effecten
                    op de EuroMTF-markt     op de EuroMTF-
                    van de                  markt van de
                    Luxemburgse             Luxemburgse
                    effectenbeurs           effectenbeurs

Bij deze 2-jarige uitgifte zijn Barclays Capital Inc., Goldman Sachs & Co. en Merrill Lynch Government Securities Inc. de gezamenlijke hoofdbeheerders. medebeheerders zijn Bear Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc., Credit Suisse Securities (USA) LLC, FTN Financial Capital Markets, HSBC Securities (USA) Inc., J.P. Morgan Securities Inc., Morgan Stanley & Co. Incorporated en UBS Securities LLC. Er is een aangestelde verkoopgroep, die uit tien andere makelaars bestaat.

Fannie Mae is aan de beurs van New York genoteerd en werkt conform federale statuten. Fannie Mae heeft zich door middel van zijn American Dream Commitment tot taak gesteld om de huizenmarkt toegankelijker te maken voor miljoenen mensen die voor het eerst een huis kopen; het minderheidspercentage van huiseigenaars op te trekken tot 55 procent; het huiseigenaarschap en huurhuizen tot een succes te maken voor miljoenen gezinnen, die het risico lopen hun huis te verliezen en tevens het aanbod van betaalbare woningen uit te breiden waar dat het meeste nodig is. Meer informatie kunt u op internet vinden via http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht is bedoeld als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging aan te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de hier vermelde effecten moet enkel op grond van de informatie, zoals vermeld in de prospectus van Fannie Mae van 19 maart 2007, worden gemaakt. Er mag niet worden uitgegaan van de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of deze effecten voor u, in de context van uw omstandigheden en uw financiële situatie, geschikt zijn. Raadpleeg een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur indien u twijfels heeft.

Benchmark Notes is een geregistreerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk is zonder toestemming verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae