Fannie Mae kondigt resultaat aan van heropening emissie van Benchmark Notes(R) op 2 jaar

19 Nov, 2009, 14:21 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, November 19 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

2 jaar
    Datum vaststelling emissiekoers    18 november 2009
    Betalingsdatum                     20 november 2009
    Vervaldatum                        23 november 2011
    Grootte  heropening                US$1 miljard
    Uitstaand (huidig)                 US$5 miljard
    Coupon                             1,000%
    Prijs                              100,159
    Rendement                          0,920%
    Uitkeringsdata                     Jaarlijks op 23 november en 23 mei,
                                        beginnend op 23 november 2009
    CUSIP                              31398AZN5
    Notering                           Een aanvraag wordt ingediend voor
                                        notering van de effecten op de
                                        EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                        effectenbeurs

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de prospectus van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae