Fannie Mae maakt de prijsstelling bekend van de nieuwe emissie Benchmark Notes(R) op 5 jaar

04 Feb, 2009, 01:06 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, February 4 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

op 5 jaar
    Datum vaststelling emissiekoers  3 februari 2009
    Betalingsdatum                   5 februari 2009
    Vervaldatum                      5 februari 2014
    Grootte van emissie              US$ 7 miljard
    Coupon                           2,750%
    Prijs                            99,921
    Rendement                        2,767%
    Uitkeringsdata                   jaarlijks op 5 aug. en 5 feb., beginnend
                                     op 5 aug. 2009
    Marge                            +93 basispunten/1,750%
                                     31/01/2014 Financiën V.S.
    CUSIP                            31398AVD1
    Notering                         Een aanvraag wordt ingediend voor
                                     notering van de effecten op de
                                     EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                     effectenbeurs

De leden van het bankensyndicaat zijn Citigroup Global Markets Inc., Goldman Sachs & Co. en J.P. Morgan & Co. Co-lead managers zijn onder andere Barclays Capital Inc., Deutsche Bank Securities Inc., Morgan Stanley & Co., en UBS Securities LLC.

Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om de liquiditeit van de hypotheekmarkt de verbeteren door fondsen aan hypotheekbankiers en andere kredietverstrekkers te leveren zodat huizenkopers van hen kunnen lenen. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de prospectus van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae