Fannie Mae maakt dividend van gewone en preferente aandelen over derde kwartaal bekend

09 Aug, 2008, 01:24 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, August 9 /PRNewswire/ --

De Raad van Bestuur van Fannie Mae (NYSE: FNM) heeft gisteren een dividend van vijf dollarcent (US$ 0,05) per aandeel over het derde kwartaal bekendgemaakt voor de gewone aandelen van het bedrijf, een daling ten opzichte van vijfendertig dollarcent (US$ 0,35) per aandeel over het kwartaal daarvoor. Het dividend voor de gewone aandelen is verlaagd om 1,9 miljard dollar aan kapitaal te reserveren voor 2009.

Het dividend over de gewone aandelen zal aan de houders van gewone aandelen die in de administratie van het bedrijf geregistreerd staan, worden uitgekeerd bij het sluiten van de beurs op 18 augustus 2008, en zal worden betaald op 29 augustus 2008.

Het bestuur verklaarde ook dividend uit te keren voor de hiernavolgende series preferente aandelen:

Uitstaande preferente aandelen         Dividenduitkering per aandeel
                  D-serie                              US$ 0,65625
                  E-serie                              US$ 0,63750
                  F-serie                               US$ 0,1700
                  G-serie                               US$ 0,5738
                  H-serie                               US$ 0,7263
                  I-serie                               US$ 0,6719
                  L-serie                               US$ 0,6406
                  M-serie                               US$ 0,5938
                  N-serie                               US$ 0,6875
                  O-serie                               US$ 0,8750
                  P-serie                               US$ 0,2875
                  Q-serie                               US$ 0,4219
                  R-serie                               US$ 0,4766
                  S-serie                               US$ 0,5156
                  T-serie                              US$ 0,51563
          Converteerbare serie 2004-1                 US$ 1.343,75
          Converteerbare serie 2008-1                   US$ 1,6528

Dividenduitkeringen voor de preferente aandelen worden uitgekeerd op 30 september 2008 aan houders van gewone aandelen die in de administratie van het bedrijf geregistreerd staan bij het sluiten van de beurs op 15 september 2008, voor de periode vanaf 30 juni 2008 (of 14 mei 2008 ingeval van de preferente aandelen uit de converteerbare serie 2008-1) tot 30 september 2008.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging.

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. 2008 is het zeventigste jaar waarin we onze diensten aanbieden op de Amerikaanse huizenmarkt. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae