Fannie Mae maakt veilingresultaten van heropening Benchmark Notes(R) op 3 jaar bekend

27 Aug, 2009, 13:00 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, August 27 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

op 3 jaar

Datum vaststelling emissiekoers   26 augustus 2009

Betalingsdatum                    28 augustus 2009

Vervaldatum                       10 augustus 2012

Grootte heropening                US$ 1 miljard

Uitstaand (huidig)                US$ 4 miljard

Coupon                            1,750%

Prijs                             99,791

Rendement                         1,823%

Uitkeringsdata                    jaarlijks op 10 februari en 10 augustus
                                      beginnend op 10 februari 2010

CUSIP                             31398AYM8

Notering                          Een aanvraag wordt ingediend voor
                                      notering van de effecten op de EuroMTF-
                                      markt van de Luxemburgse effectenbeurs

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de prospectus van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae