Fannie Mae maakt veilingresultaten van heropening Benchmark Notes(R) op 5 jaar bekend

17 Dec, 2009, 03:02 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, December 17 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

op 5 jaar (heropening)

Datum vaststelling emissiekoers    16 december 2009
    Betalingsdatum                     18 december 2009
    Vervaldatum                        20 november 2014
    Grootte heropening                 US$ 1 miljard
    Uitstaand (huidig)                 US$ 4,5 miljard
    Coupon                             2,625%
    Prijs                              100,454
    Rendement                          2,526%
    Uitkeringsdata                     jaarlijks op 20 november en 20 mei
    CUSIP                              31398AZV7
    Notering                           Een aanvraag wordt ingediend voor
                                       notering van de effecten op de
                                       EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                       effectenbeurs

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de prospectus van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae