Fannie Mae stelt de koers vast voor de nieuwe emissie van Benchmark Notes op 2 jaar en Benchmark Notes op 10 jaar

13 Jun, 2006, 22:43 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, June 13 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Alle cijfers zijn in US$

Op 2 jaar              Op 10 jaar
    Koersdatum           13 juni 2006           13 juni 2006
    Betalingsdatum       15 juni 2006           15 juni 2006
    Vervaldatum          15 juni 2008           15 juli 2016
    Emissiegrootte       $ 4,0 miljard          $ 3,0 miljard
    Coupon               Nog te bepalen         5,375%
    Uit te geven tegen   Nog te betalen         99,974
    Rendement            Nog te bepalen         5,379%
    Spread               Nog te bepalen         +40/5,125% 15/5/2016
                                                Amerikaans
                                                schatkistpapier
    Coupondata        Jaarlijks op 15 juni en   Jaarlijks op 15 juli en
                      15 december, voor         15 januari, voor
                      het eerst op              het eerst op
                      15 december 2006          15 juli 2006
    CUSIP             31359MS53                 31359MS61
    Notering          Een aanvraag wordt        Een aanvraag wordt
                      ingediend om de           ingediend om de
                      effecten te noteren       effecten te noteren
                      op de EuroMTF-markt       op de EuroMTF-markt
                      van de Luxemburgse        van de Luxemburgse
                      effectenbeurs             effectenbeurs

De belangrijkste medebeheerders voor de emissie op 2 jaar zijn Barclays Capital Inc., HSBC Securities (USA) Inc. en Morgan Stanley & Co. Medebeheerders zijn Banc of America Securities LLC, Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc., Deutsche Bank Securities Inc., FTN Financial Capital Markets, Goldman Sachs & Co. en UBS Securities LLC. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit 10 andere makelaars.

De belangrijkste medebeheerders voor de emissie op 10 jaar zijn Lehman Brothers Inc., Merrill Lynch Government Securities en J.P. Morgan Securities Inc. Medebeheerders zijn Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc., Deutsche Bank Securities Inc., FTN Financial Capital Markets, Goldman Sachs & Co. en UBS Securities LLC. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit 10 andere makelaars.

Fannie Mae is genoteerd aan de beurs van New York en werkt conform federale statuten. Fannie Mae wil via haar 'American Dream Commitment' de huizenmarkt meer toegankelijk maken voor miljoenen eerste eigenaars, het aantal eigenaars van huizen bij minderheidsgroepen optrekken tot 55 procent, voorkomen dat miljoenen gezinnen die een huis hebben gekocht of huren, het dreigen te verliezen en het aanbod aan betaalbare woningen uitbreiden waar die het meest nodig zijn. Nadere informatie over Fannie Mae kunt u lezen op internet op http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 17 oktober 2005. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag het advies van een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae