Fannie Mae stelt de koers vast voor de nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 2 jaar

11 Jul, 2007, 20:33 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, July 11 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 2 jaar (nieuwe emissie)
    Datum vaststelling van emissiekoers 11 juli 2007
    Betalingsdatum                      13 juli 2007
    Vervaldatum                         13 juli 2009
    Grootte van emissie                 US$ 4 miljard
    Coupon                              5,125%
    Koers                               99,910
    Rendement                           5,173%
    Spread                              +32,0 basispunten t.o.v.
                                        Amerikaanse schatkistwaarden tegen
                                        4,875% vervallend op 30 juni 2009
    Uitkeringsdata                      Jaarlijks op 13 januari en 13 juli,
                                        voor de eerste keer op 13 januari
    CUSIP                               31398AFA5
    Notering                            Een aanvraag wordt ingediend om de
                                        effecten te noteren op de EuroMTF-
                                        markt van de Luxemburgse beurs

De belangrijkste leden van het consortium zijn Barclays Capital Inc., Goldman Sachs & Co. en Merrill Lynch Government Securities Inc. Medebeheerders zijn Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc., Credit Suisse Securities (USA) LLC, FTN Financial Capital Markets, HSBC Securities (USA) Inc., J.P. Morgan Securities Inc., Morgan Stanley & Co. Incorporated en UBS Securities LLC. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit 10 andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf in bezit van aandeelhouders met een openbare opdracht. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten voordele van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere geldschieters genoeg fondsen hebben om leningen te voorzien aan lage tarieven aan mensen die een huis kopen. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen om een bepaalde belegging aan te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier vermeld worden moet enkel gemaakt worden op grond van de informatie in de prospectus van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of deze effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële toestand. Raadpleeg een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur indien u twijfels heeft.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae