Fannie Mae stelt de koers vast voor de nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 2 jaar met vervaldatum op 12 januari 2012

04 Dec, 2009, 01:49 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, December 4 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 2 jaar
    Datum vaststelling van emissiekoers   3 december 2009
    Betalingsdatum                        4 december 2009
    Vervaldatum                           12 januari 2012
    Grootte van emissie                   US$ 3 miljard
    Couponrente                           0,875%
    Koers                                 99,790
    Rendement                             0,976%
    Uitkeringsdata                        Jaarlijks op 12 januari en 12 juli,
                                          voor de eerste keer op 12 januari
    Spread                                +25 basispunten t.o.v.
                                          Amerikaanse schatkistwaarden tegen
                                          0,750% vervallend op 30 november
    CUSIP                                 31398AB43
    Notering                              Een aanvraag wordt ingediend voor
                                          notering van de effecten op de
                                          EuroMTF- markt van de Luxemburgse
                                          effectenbeurs

De hoofdleden van het consortium zijn Citigroup Global Markets Inc., J.P. Morgan Securities Inc. en Morgan Stanley & Co. Andere leden zijn Banc of America Securities LLC, Credit Suisse Securities (USA) LLC, FTN Financial Capital Markets, Jefferies & Company, Inc. en Loop Capital Markets.

Fannie Mae is een bedrijf in handen van de aandeelhouders met een publieke missie. Ons bedrijf heeft als doel om het aanbod aan betaalbare woningen uit te breiden en internationaal kapitaal naar de lokale gemeenschap te brengen ten voordele van de huizenmarkt in de VS. Fannie Mae werkt conform federale statuten en is actief op de parallelle hypotheekmarkt in de VS om de liquiditeit op de hypotheekmarkt uit te breiden door hypotheekbanken en andere geldschieters fondsen te bezorgen die zij aan de kopers van een woning kunnen lenen. Het is onze taak om de woningmarkt in de VS van dienst te zijn.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het betreffende emissieprospectus van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag advies aan een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae