Fannie Mae stelt de koers vast voor de nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 3 jaar

18 Jul, 2006, 18:51 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, July 18 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 3 jaar
    Datum vaststelling van
     emissiekoers            18 juli 2006
    Betalingsdatum           20 juli 2006
    Vervaldatum              15 augustus 2009
    Grootte van de emissie   US$ 3,0 miljard
    Coupon                   5,375%
    Koers                    99,853
    Rendement                5,429
    Spread                   +32,5/Amerikaanse schatkistwaarden, 4,875%,
                             15/5/2009
    Uitkeringsdata           Jaarlijks op 15 februari en 15 augustus,
                             beginnend op 15 augustus 2006
    CUSIP                    31359MU68
    Notering                 Een aanvraag wordt ingediend om de effecten te
                             noteren op de EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                             effectenbeurs

De gezamenlijke hoofdbeheerders zijn Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc. en Goldman, Sachs & Co. Medebeheerders zijn Deutsche Bank Securities Inc., FTN Financial Capital Markets, J.P. Morgan Securities Inc., Lehman Brothers Inc., Merrill Lynch Government Securities Inc., Morgan Stanley & Co. Inc. en UBS Securities LLC. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit 10 andere makelaars.

Fannie Mae is genoteerd aan de beurs van New York en is het grootste bedrijf ter wereld voor financiële dienstverlening dat geen bank is. Het bedrijf werkt conform federale statuten en is het grootste bedrijf in de VS dat hypotheekleningen voor privé-woningen financiert. Fannie Mae wil de "kloof in eigen woningen" in de VS dichten via haar "American Dream Commitment", een programma van US$ 2 biljoen om tegen het einde van het decennium het aantal eigenaars van een eigen woning op te trekken en 18 miljoen Amerikaanse doelgezinnen van dienst te zijn. Sinds 1968 heeft Fannie Mae ruim US$ 5,7 biljoen in hypotheekfinanciering voorzien voor meer dan 58 miljoen gezinnen. Nadere informatie over Fannie Mae kunt u lezen op internet op http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 17 oktober 2005. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag het advies van een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae