Fannie Mae stelt de koers vast voor de nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 3 jaar met vervaldatum op 22 februari 2013

15 Jan, 2010, 02:22 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, January 15 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 3 jaar
    Datum vaststelling van emissiekoers    14 januari 2010
    Betalingsdatum                         15 januari 2010
    Vervaldatum                            22 februari 2013
    Grootte van emissie                    US$ 4,5 miljard
    Couponrente                            1,750%
    Koers                                  99,856
    Rendement                              1,798%
    Uitkeringsdata                         Jaarlijks op 22 februari en 22
                                           augustus, voor het eerst op 22
                                           februari 2010
    Spread                                 +29,5 basispunten t.o.v.
                                           Amerikaanse schatkistwaarden tegen
                                           1,375% vervallend op
                                           15 januari 2013
    CUSIP                                  31398AE24
    Notering                               Een aanvraag wordt ingediend om de
                                           effecten te noteren op de EuroMTF-
                                           markt van de Luxemburgse
                                           effectenbeurs

Banc of America Securities, Goldman Sachs & Co. en J.P. Morgan & Co. zijn de hoofdleden van het consortium. Medeleden van het consortium zijn Barclays Capital Inc., Cabrera Capital Markets LLC, FTN Financial Capital Markets, MFR Securities, Inc. en RBC Capital Markets.

Fannie Mae is een bedrijf in handen van de aandeelhouders met een publieke missie. Ons bedrijf heeft als doel om het aanbod aan betaalbare woningen uit te breiden en internationaal kapitaal naar de lokale gemeenschap te brengen ten voordele van de huizenmarkt in de VS. Fannie Mae werkt conform federale statuten en is actief op de parallelle hypotheekmarkt in de VS om de liquiditeit op de hypotheekmarkt uit te breiden door hypotheekbanken en andere geldschieters fondsen te bezorgen die zij aan de kopers van een woning kunnen lenen. Het is onze taak om de woningmarkt in de VS van dienst te zijn.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het betreffende emissieprospectus van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag advies aan een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae