Fannie Mae stelt de koers vast voor de nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 5 jaar

19 Apr, 2006, 18:21 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, April 19 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM):

op 5 jaar
    Koersdatum                19 april 2006
    Betalingsdatum            21 april 2006
    Vervaldatum               15 april 2011
    Grootte van de emissie    US$ 4,0 miljard
    Coupon                    5,125%
    Koers                     99,481
    Rendement                 5,245 %
    Spread                    +34,5 basispunten t.o.v. Amerikaanse
                              schatkistwaarden tegen 4,750% vervallend op
                              31/3/11
    Uitkeringsdata            Jaarlijks op 15 april en 15 oktober,
                              beginnend op 15 oktober 2006
    CUSIP                     31359MM26
    Notering                  Een aanvraag wordt ingediend om de effecten
                              te noteren op de EuroMTF-markt van de
                              Luxemburgse aandelenbeurs

De belangrijkste medebeheerders zijn Barclays Capital Inc., Citigroup Global Markets Inc. en Lehman Brothers Inc. Medebeheerders zijn Bear, Stearns & Co. Inc., FTN Financial Capital Markets, Goldman Sachs & Co., J.P. Morgan Securities Inc., Merrill Lynch & Co. Inc., Morgan Stanley & Co., UBS Securities LLC en The Williams Capital Group, L.P. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit negen andere makelaars.

Fannie Mae is genoteerd aan de beurs van New York en werkt conform federale statuten. Fannie Mae wil via haar 'American Dream Commitment' de huizenmarkt meer toegankelijk maken voor miljoenen eerste eigenaars, het aantal eigenaars van huizen bij minderheidsgroepen optrekken tot 55 procent, voorkomen dat miljoenen gezinnen die een huis hebben gekocht of huren, het dreigen te verliezen en het aanbod aan betaalbare woningen uitbreiden waar die het meest nodig zijn. Nadere informatie over Fannie Mae kunt u lezen op internet op http://www.fanniemae.com.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persgericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 17 oktober 2005. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag het advies van een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae