Fannie Mae stelt de koers vast voor een nieuwe emissie Benchmark Notes(R) op 2 jaar en een nieuwe emissie Benchmark Notes(R) op 5 jaar

08 Jan, 2008, 00:46 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, January 8 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 2 jaar                       Op 5 jaar
    Koersdatum           9 januari 2008                  9 januari 2008
    Betalingsdatum       11 januari 2008                 11 januari 2008
    Vervaldatum          10 februari 2010                12 februari 2013
    Grootte van emissie  US$ 4 miljard                   US$ 4 miljard
    Coupon               Nog te bepalen                  Nog te bepalen
    Coupondata           Jaarlijks op 10 februari        Jaarlijks op 12
                         en 10 augustus, voor het        februarien 12
                         eerst op                        augustus, voor
                         10 februari 2008                heteerst op 12
                                                         februari 2008
    CUSIP                31398AKX9                       31398AKY7
    Notering             Een aanvraag wordt ingediend    Een aanvraag wordt
                         om de effecten te noteren       ingediend om de
                         op de EuroMTF-markt             effecten te noteren
                         van de Luxemburgse              op de EuroMTF-markt
                         effectenbeurs                   van de Luxemburgse
                                                         effectenbeurs

De hoofdleden van het garantiesyndicaat voor de emissie op 2 jaar zijn Merrill Lynch Government Securities, J.P. Morgan Securities Inc. en UBS Securities LLC. Medebeheerders zijn Banc of America Securities LLC, Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc., Credit Suisse Securities (USA) LLC, Deutsche Bank Securities Inc., HSBC Securities (USA) Inc. en Morgan Stanley & Co. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit zeven andere makelaars.

De hoofdleden van het garantiesyndicaat voor de emissie op 5 jaar zijn Barclays Capital Inc., Goldman Sachs & Co. en Lehman Brothers Inc. Medebeheerders zijn Banc of America Securities LLC, Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc., Credit Suisse Securities (USA) LLC, Deutsche Bank Securities Inc., HSBC Securities (USA) Inc. en Morgan Stanley & Co. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit zeven andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf in handen van de aandeelhouders met een publieke missie. Ons bedrijf heeft als doel om het aanbod aan betaalbare woningen uit te breiden en internationaal kapitaal naar de lokale gemeenschap te brengen ten voordele van de huizenmarkt in de VS. Fannie Mae werkt conform federale statuten en is actief op de parallelle hypotheekmarkt in de VS om ervoor te zorgen dat hypotheekbanken en andere geldschieters beschikken over voldoende fondsen om aan de kopers van een woning tegen lage rente te kunnen lenen. Het is onze taak om de huizenmarkt in de VS van dienst te zijn.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het betreffende emissieprospectus van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag advies aan een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae