Fannie Mae stelt de koers vast voor een nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 2 jaar en een nieuwe emissie Benchmark Notes(R) op 5 jaar

09 Jan, 2008, 21:51 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, January 9 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 2 jaar                      Op 5 jaar
    Koersdatum          9 januari 2008                 9 januari 2008
    Betalingsdatum      11 januari 2008                11 januari 2008
    Vervaldatum         10 februari 2010               12 februari 2013
    Grootte van emissie US$ 4 miljard                  US$ 4 miljard
    Coupon              3,250%                         3,625%
    Uit te geven tegen  99,940                         99,749
    Rendement           3,281%                         3,680%
    Spread              +58,0 basispunten              +60,0 basispunten
                        t.o.v. Amerikaanse             t.o.v. Amerikaanse
                        schatkistwaarden               schatkistwaarden
                        tegen 3,250%                   tegen 3,625%
                        vervallend op                  vervallend op
                        31/12/2009                     31/12/2012
    Coupondata          Jaarlijks op 10 februari en    Jaarlijks op 12
                        10 augustus, voor het eerst    februari en 12
                        op 10 februari 2008            augustus, voor het
                                                       eerst op 12 februari
    CUSIP               31398AKX9                      31398AKY7
    Notering            Een aanvraag wordt ingediend   Een aanvraag wordt
                        om de effecten te noteren      ingediend om de
                        op de EuroMTF-markt van        effecten te noteren
                        de Luxemburgse                 op de EuroMTF-markt
                        effectenbeurs                  van de Luxemburgse
                                                       effectenbeurs

De hoofdleden van het garantiesyndicaat voor de emissie op 2 jaar zijn Merrill Lynch Government Securities, J.P. Morgan Securities Inc. en UBS Securities LLC. Medebeheerders zijn Banc of America Securities LLC, Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc., Credit Suisse Securities (USA) LLC, Deutsche Bank Securities Inc., HSBC Securities (USA) Inc. en Morgan Stanley & Co. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit zeven andere makelaars.

De hoofdleden van het garantiesyndicaat voor de emissie op 5 jaar zijn Barclays Capital Inc., Goldman Sachs & Co. en Lehman Brothers Inc. Medebeheerders zijn Banc of America Securities LLC, Bear, Stearns & Co. Inc., Citigroup Global Markets Inc., Credit Suisse Securities (USA) LLC, Deutsche Bank Securities Inc., HSBC Securities (USA) Inc. en Morgan Stanley & Co. Er is een specifieke verkoopgroep bestaande uit zeven andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf in handen van de aandeelhouders met een publieke missie. Ons bedrijf heeft als doel om het aanbod aan betaalbare woningen uit te breiden en internationaal kapitaal naar de lokale gemeenschap te brengen ten voordele van de woningmarkt in de VS. Fannie Mae werkt conform federale statuten en is actief op de parallelle hypotheekmarkt in de VS om ervoor te zorgen dat hypotheekbanken en andere geldschieters beschikken over voldoende fondsen om aan de kopers van een woning tegen lage rente te kunnen lenen. Het is onze taak om de woningmarkt in de VS van dienst te zijn.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het betreffende emissieprospectus van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag advies aan een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae