Fannie Mae stelt de prijs vast voor de nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 3 jaar

16 Mei, 2008, 01:50 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, May 16 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 3 jaar

Datum vaststelling prijs   15 mei 2008
    Betalingsdatum             19 mei 2008
    Vervaldatum                19 mei 2011
    Grootte emissie            US$ 4 miljard
    Coupon                     3,375%
    Prijs                      99,966
    Rendement                  3,387%
    Spread                     +87,5 basispunten / 2,125% / 30-4-2010
                               staatskas VS
    Uitkeringsdata             Jaarlijks op 19 mei en 19 november,
                               beginnend op 19 november 2008
    CUSIP                      31398ARH7
    Notering                   Een aanvraag wordt ingediend om de
                               effecten te noteren op de EuroMTF-markt
                               van de Luxemburgse beurs.

De leden van het bankensyndicaat zijn Citigroup Global Markets Inc., Deutsche Bank Securities Inc. en UBS Securities LLC. Co-lead managers zijn onder andere Banc of America Securities LLC, Barclays Capital Inc., FTN Financial Capital Markets, Goldman Sachs & Co., HSBC Securities (USA) Inc. en Morgan Stanley & Co. Er is een benoemde verkoopgroep bestaande uit zeven andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. 2008 is het zeventigste jaar waarin we onze diensten aanbieden op de Amerikaanse huizenmarkt. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 1 april 2008. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae