Fannie Mae stelt een prijs voor nieuwe emissie van 3 jarige Benchmark Notes(R)

12 Sep, 2007, 02:29 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, September 12 /PRNewswire/ --

Fannie Mae (NYSE: FNM) maakt het volgende bekend:

3 jaar
    Datum prijsbepaling   11 september 2007
    Valutadatum           13 september 2007
    Vervaldag             13 september 2010
    Grootte van uitgifte  US$ 3 miljard
    Coupon                4,375%
    Prijs                 99,792
    Rendement             4,450%
    Spreiding             +54,5 basispunten / 4,500% U.S. Treasury
    Uitbetaling           Elk jaar op 13 maart en 13 september, te beginnen
                          op 13 maart 2008
    CUSIP                 31398AGU0
    Notering              Er zal een aanvraag worden ingediend voor notering
                          van de effecten aan de EuroMTF markt van de
                          Luxemburgse Beurs

Barclays Capital Inc., Goldman Sachs & Co. en Morgan Stanley & Co. Incorporated zijn de gezamenlijke hoofdbeheerders. Medebeheerders zijn onder andere Banc of America Securities LLC, Credit Suisse Securities (USA) LLC, Deutsche Bank Securities Inc., HSBC Securities (USA) Inc., Lehman Brothers Inc., Merrill Lynch Government Securities en UBS Securities LLC. Er is een speciale verkoopgroep bestaande uit 8 extra makelaars.

Fannie Mae is in bezit van aandeelhouders en heeft een openbare missie. Wij willen het aanbod van betaalbare huisvesting vergroten en wereldkapitaal naar plaatselijke gemeenschappen brengen om zodoende de huizenmarkt van de Verenigde Staten te helpen. Fannie Mae heeft een federaal statuut en opereert in de secundaire hypotheekmarkt van Amerika, om ervoor te zorgen dat hypotheekbanken en andere geldschieters genoeg fondsen hebben om huizenkopers tegen een lage rente geld te lenen. Het is onze taak om de inwoners van Amerika te helpen.

Dit persbericht mag niet worden gezien als aanbod voor verkoop en het is ook geen verzoek tot een aanbod om effecten van Fannie Mae te kopen. Niets in dit persbericht mag worden gezien als advies voor het kopen of verkopen van een bepaalde investering. Een investeringsbeslissing met betrekking tot de aankoop van effecten waarnaar in dit bericht verwezen worden, dient uitsluitend te worden gemaakt op basis van informatie bevat in Fannie Mae's betreffende prospectus. Er kan geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of nauwkeurigheid van de informatie bevat in dit persbericht.

Het is belangrijk de aard van effecten en de blootstelling aan risico te begrijpen. Handel alleen in effecten als u zeker weet dat ze geschikt zijn voor u, gezien uw omstandigheden en financiële positie. Raadpleeg bij twijfel een geschikte, gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een geregistreerd merk van Fannie Mae. Het is verboden dit merk te gebruiken zonder toestemming.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae