Fannie Mae stelt prijs nieuwe emissie tweejarige Benchmark Notes(R) vast

10 Apr, 2008, 00:01 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, April 9 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

tweejarig
    Prijsdatum                9 april 2008
    Betalingsdatum            11 april 2008
    Vervaldatum               20 mei 2010
    Grootte emissie           US$ 3 miljard
    Coupon                    2,375%
    Prijs                     99,834
    Rendement                 2,457%
    Marge                     +63 basispunten / 1,750% 31-3-2010 Financiën VS
    Betalingsdata             Iedere 20 mei en 20 november, te beginnen op
                              20 mei 2008
    CUSIP                     31398APV8
    Notering                  Een aanvraag wordt ingediend om de effecten te
                              noteren op de EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                              effectenbeurs.

De leden van het bankensyndicaat zijn Goldman Sachs & Co., Merrill Lynch Government Securities en J.P. Morgan Securities Inc. Co-lead managers zijn onder andere Citigroup Global Markets Inc., Credit Suisse Securities (USA) LLC, FTN Financial Capital Markets, HSBC Securities (USA) Inc., Lehman Brothers Inc., Morgan Stanley & Co. en UBS Securities LLC. Er is een benoemde verkoopgroep bestaande uit zeven andere makelaars.

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. 2008 is het zeventigste jaar waarin we onze diensten aanbieden op de Amerikaanse huizenmarkt. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in het emissieprospectus van Fannie Mae gedateerd 4 april 2008. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae