Fannie Mae stelt prijs vast van Benchmark Notes(R) op 2 jaar

09 Apr, 2009, 13:48 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, April 9 /PRNewswire/ --

Hierna volgen de details van de emissies van Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 2 jaar
    Datum vaststelling van emissiekoers   8 april 2009
    Betalingsdatum                        9 april 2009
    Vervaldatum                           28 april 2011
    Grootte van emissie                   US$ 6 miljard
    Coupon                                1,375%
    Prijs                                 99,759
    Rendement                             1,495%
    Uitkeringsdata                        Jaarlijks op 28 april en 28 oktober
                                          beginnend op 28 april 2009
    Spreiding                             +60 basispunten / 0,875%
                                          31-3-2011 Amerikaanse schatkist
    CUSIP                                 31398AWQ1
    Notering                              Een aanvraag wordt ingediend voor
                                          notering van de effecten op de
                                          EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                          Effectenbeurs

De leden van het bankensyndicaat zijn Barclays Capital Inc., Credit Suisse Securities (USA) LLC en Goldman Sachs & Co. Co-lead managers zijn onder andere FTN Financial Capital Markets, HSBC Securities (USA) Inc., Jefferies & Company, Inc., and Morgan Stanley & Co.

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de van toepassing zijnde prospectus van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae