Fannie Mae stelt prijs vast van nieuwe 5-jarige Benchmark Notes(R)

13 Maa, 2009, 00:31 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, March 13 /PRNewswire/ --

Het volgende wordt uitgevaardigd door Fannie Mae (NYSE: FNM):

Op 5 jaar
    Datum vaststelling van emissiekoers  12 maart 2009
    Betalingsdatum                       13 maart 2009
    Vervaldatum                          13 maart 2014
    Grootte van emissie                  US$ 9 miljard
    Coupon                               2,750%
    Prijs                                99,625
    Rendement                            2,831%
    Uitkeringsdata                       Jaarlijks op 13 maart en 13
                                          september, beginnend op 13
                                          september 2009
    Marge                                +90 basispunten / 1,875%
                                          02/28/2014 Financiën V.S.
    CUSIP                                31398AVZ2
    Notering                             Een aanvraag wordt ingediend voor
                                          notering van de effecten op de
                                          EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                          effectenbeurs

De leden van het bankensyndicaat zijn Banc of America Securities, Citigroup Global Markets Inc., en Goldman Sachs & Co. zijn de gezamenlijke hoofdbeheerders. Co-lead managers zijn onder andere Barclays Capital Inc., FTN Financial Capital Markets, J.P. Morgan & Co., Loop Capital Markets, en Morgan Stanley & Co.

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om de liquiditeit van de hypotheekmarkt de verbeteren door fondsen aan hypotheekbankiers en andere kredietverstrekkers te leveren zodat huizenkopers van hen kunnen lenen. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de van toepassing zijnde prospectus van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae