Fannie Mae stelt prijs vast van nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) met een termijn van 3 jaar

08 Jan, 2009, 23:32 GMT Van Fannie Mae

WASHINGTON, January 8 /PRNewswire/ --

De details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM) zijn als volgt:

Looptijd 3 jaar
    Datum vaststelling van emissiekoers  8 januari 2009
    Betalingsdatum                       9 januari 2009
    Vervaldatum                          9 januari 2012
    Omvang van emissie                   US$ 6 miljard
    Coupon                               2,000%
    Prijs                                99,983
    Rendement                            2,006%
    Uitkeringsdata                       Jaarlijks op 9 januari en 9 juli,
                                          beginnend op 9 juli 2009
    Spreiding                            +83 basispunten / 1,125%
                                          01/15/12 U.S. Treasury
    CUSIP                                31398AUU4
    Notering                             Een aanvraag wordt ingediend voor
                                          notering van de effecten op de
                                          EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                          effectenbeurs

De leden van het bankensyndicaat zijn Barclays Capital Inc., Deutsche Bank Securities Inc., en J.P. Morgan & Co. Co-managers zijn onder andere Banc of America Securities, Citigroup Global Markets Inc., Goldman Sachs & Co., en UBS Securities LLC.

Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is actief op de secundaire hypotheekmarkt om de liquiditeit van de hypotheekmarkt te vergroten door fondsen beschikbaar te stellen aan hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers zodat deze leningen kunnen verstrekken aan huizenkopers. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de prospectus van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae