Fannie Mae stelt prijs vast van nieuwe emissie van Benchmark Notes(R) op 3 jaar

03 Apr, 2009, 21:31 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, April 3 /PRNewswire/ --

De details van de emissie van Fannie Mae (NYSE: FNM) zijn als volgt:

Op 3 jaar
    Datum vaststelling emissiekoers    2 april 2009
    Betalingsdatum                     3 april 2009
    Vervaldatum                        20 april 2012
    Omvang van emissie                 US$ 4 miljard
    Coupon                             1,875%
    Prijs                              99,874
    Rendement                          1,918%
    Uitkeringsdata                     Jaarlijks op 20 april en 20 oktober,
                                       beginnend op 20 april 2009
    Spreiding                          +74 basispunten / 1,375%
                                       15/03/12  U.S. Treasury
    CUSIP                              31398AWK4
    Notering                           Een aanvraag wordt ingediend voor
                                       notering van de effecten op de
                                       EuroMTF-markt van de Luxemburgse
                                       effectenbeurs

De leden van het bankensyndicaat zijn Barclays Capital Inc., Deutsche Bank Securities Inc., en J.P. Morgan & Co. Co-lead managers zijn onder andere Cabrera Capital Markets LLC, Credit Suisse Securities (USA) LLC, FTN Financial Capital Markets en Morgan Stanley & Co.

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie May heeft federale statuten en is actief op de secundaire hypotheekmarkt om de liquiditeit van de hypotheekmarkt te vergroten door fondsen beschikbaar te stellen aan hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers zodat deze leningen kunnen verstrekken aan huizenkopers. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de van toepassing zijnde prospectus van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Benchmark Notes is een gedeponeerd merk van Fannie Mae. Gebruik van dit merk zonder toestemming is verboden.

BRON Fannie Mae