Fannie Mae stelt prijzen vast voor aanbod van US$ 2 miljard aan preferente aandelen

14 Mei, 2008, 05:50 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, May 14 /PRNewswire/ --

Fannie Mae (NYSE: FNM) heeft vandaag de prijzen vastgesteld voor US$ 2 miljard, of 80 miljoen aandelen, aan niet-cumulatieve, niet- Converteerbare termijnloze preferente aandelen met vast tarief, aangeduid als Serie T. De Serie T van preferente aandelen (CUSIP 313586737) heeft een Vastgestelde waarde van US$ 25 per aandeel en een dividend van 8,25 procent per jaar. Fannie Mae zal de optie hebben om alle preferente aandelen, of een deel daarvan, af te betalen op of na 20 mei 2013. De aandelen zullen naar verwachting op 19 mei 2008 worden uitgegeven.

De netto-opbrengst van de aanbieding zal gebruikt worden voor algemene bedrijfsdoeleinden, waaronder het verbeteren van de kapitaalpositie van het bedrijf, het bieden van extra marktliquiditeit en het nastreven van nieuwe zakelijke kansen.

"De preferente waardepapieren hebben een breed scala aan zowel individuele als institutionele beleggers aangetrokken", zei David Benson, senior vice-president en thesaurier van Fannie Mae. "Met deze uitgifte heeft Fannie Mae zijn plan voor het bijeenbrengen van kapitaal dat vorige week werd aangekondigd, voltooid."

Merrill Lynch & Co. is opgetreden als de gezamenlijke lead manager en de fysieke book-runner. Citigroup Global Markets Inc., Morgan Stanley, UBS Securities LLC en Wachovia Capital Markets, LLC zijn ook opgetreden als gezamenlijke lead managers en book-runners. Er zal een aanvraag worden ingediend om de aandelen op de New York Stock Exchange te noteren onder het symbool "FNMprT".

Fannie Mae is een bedrijf dat in bezit is van aandeelhouders met een openbare missie. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten behoeve van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere kredietverschaffers genoeg fondsen hebben om leningen tegen lage tarieven te verstrekken aan mensen die een huis kopen. 2008 is het zeventigste jaar waarin we onze diensten aanbieden op de Amerikaanse huizenmarkt. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht vormt een advies over de voordelen van aankoop of verkoop van een bepaalde belegging. Een beslissing om te beleggen in de effecten die hier worden vermeld, moet enkel worden gemaakt op grond van de informatie in de toepasselijke documenten met aanbiedingen van Fannie Mae. Er mag geen vertrouwen worden gesteld in de volledigheid of juistheid van de informatie in dit persbericht.

U moet de aard van de effecten en de mogelijke risico's begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw omstandigheden en uw financiële positie. Raadpleeg in geval van twijfel een voldoende gekwalificeerde financiële adviseur.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae