FBR Capital Markets begint handel op Euronext en de beurs in Londen

04 Jun, 2008, 00:54 BST Van FBR Capital Markets Corporation

ARLINGTON, Virginia, June 3 /PRNewswire/ --

- Blaine Mooney stuurt Europese handel aan

FBR Capital Markets Corporation (Nasdaq: FBCM) (FBR Capital Markets) maakt vandaag bekend dat Friedman, Billings, Ramsey International, Ltd. (FBRIL), de dochteronderneming van het bedrijf voor internationale ondernemingsfinacieringen, institutionele handel en onderzoek, is begonnen met handelen op Euronext en de beurs in Londen (London Stock Exchange, LSE). Hiermee krijgen klanten toegang tot effecten in heel Europa en vermogen via de grootste Europese aandelenbeurzen.

FBRIL is in staat liquiditeit te verstrekken en is een handelaar en volwaardig lid op Euronext, waardoor FBRIL gerechtigd is op alle vier de beurzen van Euronext te handelen. FBRIL is officieel handelslid van de beurs in Londen en heeft tevens volledige bevoegdheid als beurshandelaar. Bovendien kan FBRIL opdrachten van klanten uitvoeren op alle andere grote Europese beurzen.

FBR Capital Markets maakt vandaag ook bekend dat Blaine Mooney is aangesteld om voor FBRIL binnen de groep Institutional Equity Trading de Europese handel aan te sturen. Dhr. Mooney treedt in dienst als senior vicepresident met meer dan tien jaar ervaring in de institutionele verkoop en handel en zal verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren en handhaven van posities op Euronext en de beurs in Londen. Dhr. Mooney is zijn carrière in 1993 begonnen bij Alex. Brown & Sons, Inc. en maakte hier de overnames mee door Bankers Trust en Deutsche Bank AG. Als onderdirecteur van de afdeling Equity Trading van het Londense kantoor van de Deutsche Bank AG handelde hij op de beurs in Londen, waarbij hij zich richtte op de FTSE 100-bank- en de verzekeringswereld.

FBR Capital Markets verwijst naar FBR Capital Markets Corporation, een dochteronderneming van Friedman, Billings, Ramsey Group, Inc., die het meerderheidsbelang in de dochter heeft, en, indien van toepassing, naar de dochterbedrijven. Friedman, Billings, Ramsey & Co., Inc., levert diensten op het gebied van investeringsbankieren, adviesdiensten voor fusies en overnames, institutionele makelaardij, en onderzoek. Friedman, Billings, Ramsey International, Ltd. levert deze diensten in het Verenigd Koninkrijk en Europa. FBR & Co. is een verhandelaar-makelaar geregistreerd bij de SEC en lid van de FINRA, de Nasdaq-beurs en de Securities Investor Protection Corporation. FBRIL is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk en wordt geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Services Authority. FBCM richt zijn kapitaalkennis en financiële expertise op acht marktsectoren: de consumentenmarkt, gediversifieerde industrieën, energie en natuurlijke bronnen, financiële instituten, gezondheidszorg, verzekeringen, onroerend goed en technologie, media en telecom. Het hoofdkantoor staat in het metropoolgebied van Washington, D.C. met kantoren in Arlington, Virginia; Boston; Dallas; Houston; Irvine; New York; San Francisco; Londen, Engeland; en Sydney, Australië. Voor meer informatie kunt u terecht op http://fbrcapitalmarkets.com.

Website: http://www.fbrcapitalmarkets.com

BRON FBR Capital Markets Corporation