Finacle van Infosys blijkt leider in studie retail banking platform

01 Dec, 2006, 10:53 GMT Van Finacle

LONDEN, December 1 /PRNewswire/ -- Uit het pas uitgekomen Forrester Wave rapport - Retail Banking Platforms Q4 2006 (november 2006) blijkt Finacle van Infosys leider te zijn. Finacle viel op door zijn overtuigende strategie en een zeer deugdelijk actueel aanbod.

In deze studie, de eerste in zijn soort, waarin de markt van retail banking platfors wordt vergeleken, evalueerde Forrester vijf globale retail banking platform-verkopers. Deze verkopers werden voorgedragen door middel van een nauwkeurig multicriteria-selectieproces, met als onderdelen een diepgaande beoordeling van hun dekking van het Forrester banking functieplan, op de toekomst gerichte architecturale aanpak, succes in 2005, globale leveringscapaciteit en toewijding aan het platform.

Volgens Forrester "Verdient Infosys de hoogste plaats in de eerste Forrester-golf van retail banking-platforms. De voordracht van Finacle is een goede keus voor banken die: een banking platform met een ruime functionaliteit nodig hebben, een sterke multikanaal-oplossing als onderdeel van het banking platform willen of een levendig banking platform zoeken dat met de veranderende zakelijke behoeften kan omgaan."

Infosys Finacle werd nummer 1 Algehele Strategie, met een score van 3,95 (op een schaal van 0 tot 5) en behaalde ook de topscore op het gebied van Multichannel Enablement, Architectuur en Ontwikkeling en Systeemintegratoren. Infosys is een van de twee banking platform-verkopers die het hoogst scoorden voor vitaliteit van het platform.

Merwin Fernandez, vice-president en zakelijk hoofd van Finacle, zei: "We zijn erg blij met deze erkenning. Finacle heeft met zijn structuur van flexibele en open diensten, nieuwe technologie, functionele retail banking, nauwgezette oplevering, ervaring en scherp, strategisch doel, bewezen sterk te zijn. De bevindingen van het rapport bevestigen Finacle's expertise in de manier waarop het met de eisen van Tier 1 en Tier 2-banken over de hele wereld omgaat, nog eens.

De studie heeft de verkopers op 83 parameters, in groepen van drie belangrijke resultaatgebieden - strategie, marktaanwezigheid, en diepte en breedte van zijn bankfuncties - beoordeeld. De onderliggende constructie zorgde voor een hoge levendigheid op het gebied van design, deployering, ondersteuning via meerdere kanalen en zakelijk ontwikkelingsmanagement. Het product ondersteunde integratie, zakelijke ontwikkeling en flexibiliteit in het algemeen door middel van een aantal op een bepaalde standaard gebaseerde tools die in-house zijn ontwikkeld.

Over Finacle

Finacle, de universele bankoplossing van Infosys, stelt banken in staat hun zakelijke krediettechnologie te transformeren. De oplossing richt zich op het essentiële bankieren, e-banking, Financiën, gezondheid, CRM en Cash Managementeisen van kleinere banken, bedrijfs- en universele banken over de hele wereld. Finacle is ontstaan na jarenlange ervaring met banken over de hele wereld en biedt verscheidene krachtige en diverse specialiteiten, waardoor het een van de breedste, flexibele en bereikbare oplossingen in zijn klasse is geworden. www.infosys.com/finacle

Infosys Technologies Ltd. (NASDAQ: INFY) definieert, ontwerpt en levert IT-gerelateerde zakelijke oplossingen. Deze voorzien onze klanten van strategische differentiatie en operationele superioriteit, waardoor de zakelijke concurrentiepositie verbetert. Elke oplossing wordt geleverd met een hoge voorspelbaarheid wat betreft tijd en kosten, waardoor er rust wordt geschapen. Met Infosys krijgt u een transparante zakenpartner, een zakelijke IT-lijn met flexibiliteit, processen van wereldklasse, snelle afwikkeling en de mogelijkheid om uw IT-budget te vergroten door het hefboomeffect van het Global Delivery Model, dat het bedrijf heeft uitgevonden.

Surf voor meer informatie naar http://www.infosys.com

BRON Finacle