Financial Services Task Force van Fried Frank organiseert eerste van een reeks informatieve rondetafelbijeenkomsten op 1 oktober 2008 in New York

29 Sep, 2008, 19:04 BST Van Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP

NEW YORK, September 29 /PRNewswire/ --

Om hun cliënten bij te staan tijdens de grootste financiële reddingsoperatie uit de Amerikaanse geschiedenis, heeft Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP vandaag de vorming bekendgemaakt van de Financial Services Task Force die bestaat uit vooraanstaande juridische medewerkers van de divisies van het kantoor op het gebied van het bankwezen, faillissementen en herstructurering, bedrijfsleven, overheidscontracten, procesvoering, en vastgoed en aandelen. Het kantoor kondigde tevens de eerste van een reeks informatieve rondetafelbijeenkomsten aan die door de Financial Services Task Force zal worden gehouden op woensdag 1 oktober 2008 in New York.

"De financiële dienstensector heeft in een paar weken tijd een ontwikkeling doorgemaakt die anders mogelijk tientallen jaren in beslag zou hebben genomen, en diegenen van ons die actief zijn in deze sector zullen met deze ontwikkeling moeten meegaan om onze cliënten te helpen de complexe uitdagingen die voor hen liggen op efficiënte en effectieve wijze aan te pakken," aldus Thomas P. Vartanian, zakelijke partner en hoofd van de praktijk Banking & Financial Institutions van het kantoor.

De recente crisis in de financiële dienstensector heeft het vertrouwen en de liquiditeit aanzienlijk uit evenwicht gebracht, en heeft geresulteerd in een dramatische transformatie van de markt in een tijdbestek van slechts enkele weken. Door middel van de Financial Services Task Force heeft Fried Frank de vaardigheden van haar praktijkgroepen samengebundeld en op elkaar afgestemd om zo effectief mogelijk gebruik te kunnen maken van de ervaring van de juridische medewerkers van het kantoor, zowel voormalige overheidsfunctionarissen als particuliere praktijkhouders.

"We hebben het volste vertrouwen in het unieke vermogen van ons team om cliënten bij te staan op gebieden als herkapitalisering en herstructurering van bedrijven; fusies en overnames onder toezicht; FDIC-curatele; zaken betreffende de uitvoering van voorschriften; complexe procesvoering; aankoop en verkoop van grote hoeveelheden activa; aankoop van activa van de overheid; en adviezen met betrekking tot overheidscontracten," aldus Valerie Ford Jacob, voorzitster van Fried Frank.

Om haar cliënten onmiddellijk te kunnen bijstaan, zal het kantoor op woensdag 1 oktober 2008 de eerste van een reeks informatieve rondetafelbijeenkomsten organiseren met als thema "Weathering the Financial Services Storm of 2008" (de financiële dienstenstorm van 2008 doorstaan.) De volgende onderwerpen komen aan de orde:

- Private equity-beleggingen in banken
    - FDIC-curatele - kansen en risico's
    - Federale reddingsoperatie van GSE's en financiële dienstverleners

Voor meer informatie over de Task Force of voor informatie over de rondetafelbijeenkomst kunt u contact opnemen met Jennifer McCullam +1-212-859-4511 of Jennifer.mccullam@friedfrank.com

Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP is een vooraanstaand internationaal advocatenkantoor met meer dan 650 juristen in vestigingen in New York, Washington D.C., Londen, Parijs, Frankfurt, Hongkong en Sjanghai. De advocaten van Fried Frank vertegenwoordigen geregeld vooraanstaande investeringsbanken, Private Equity-instellingen en hedgefondsen, evenals vele van de grootste ondernemingen ter wereld. Het bedrijf biedt juridische adviezen op het gebied van fusies en overnames, private equity, activabeheer, kapitaalmarkten, bedrijfsfinanciering, witteboordencriminaliteit, civiele procesvoering, aandelenregulering, naleving en uitvoering, overheidscontracten, milieuvoorschriften en -processen, vastgoed, belastingen, faillissementen, antitrust, uitkeringen en compensatie, intellectueel eigendom en technologie, internationale handel, en vermogensbeheer en nalatenschappen. Het kantoor kent een samenwerkingsverband met Huen Wong & Co. in Hongkong. Meer informatie over Fried Frank is te vinden op www.friedfrank.com.

Website: http://www.friedfrank.com

BRON Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP