First Industrial Realty Trust breidt haar activiteiten uit naar Duitsland en benoemt Oliver Drecker als directeur voor Duitsland

09 Jul, 2008, 09:00 BST Van First Industrial Realty Trust, Inc.

CHICAGO, July 9 /PRNewswire/ --

First Industrial Realty Trust, Inc. (NYSE: FR), een toonaangevende leverancier van oplossingen voor de toeleveringsketen ten behoeve van de industriële vastgoedmarkt heeft vandaag de opening bekendgemaakt van een nieuw kantoor in Düsseldorf, Duitsland. Oliver Drecker komt in dienst als directeur voor Duitsland en gaat leiding geven aan de ontwikkeling van nieuwe bedrijfsactiviteiten van First Industrial in Duitsland door het bieden van logistieke oplossingen door middel van de verwerving, ontwikkeling, herontwikkeling, verhuur en het beheer van industrieel vastgoed in de regio. Dhr. Drecker werkt onder toezicht van Jan Scheers, Managing Director van Europa.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20040106/FRLOGO)

De Duitse vastgoedmarkt profiteert van een sterke consumentenpopulatie, een veelzijdige transportinfrastructuur van wereldklasse en een aanzienlijk commercieel bezit van industriële activa. Duitsland is de grootste economie in Europa en heeft de grootste bevolking, met meer dan 82 miljoen inwoners. Na de uitbreiding van de Europese Unie in oostelijke richting is Duitsland het geografische middelpunt geworden, waardoor het belang ervan voor pan-Europese toeleveringsketens is gegroeid. Duitsland is de grootste exporteur in Europa -- met een geschatte groei van 8,0% in 2007 en een voorspelde groei van nogmaals 7,5% in 2008. Als gevolg hiervan zal Duitsland te maken krijgen met een toenemende vraag naar moderne, geavanceerde industriële vastgoedfaciliteiten. In 2008 zal de logistieke sector in de Duitse economie naar schatting met 8% groeien.

"First Industrial gaat haar beleggingen concentreren op het Rijn-/Ruhrgebied, en Hamburg en Bremen," aldus Johannson Yap, Chief Investment Officer. "Het Rijn-/Ruhrgebied biedt een uitgebreid veelzijdig transportnetwerk en een sterke concentratie van consumenten, met alleen al meer dan 9 miljoen mensen binnen een straal van 50 kilometer rond Düsseldorf. Daarnaast zijn Hamburg en Bremen de twee grootste containerhavens in Duitsland, zodat industrieel vastgoed nodig is om de stroom van goederen van en naar Duitsland te verwerken. Hamburg is de op één na grootste haven in Europa. In 2007 werden maar liefst 10 miljoen TEU's (Twenty-foot Equivalent Units) afgehandeld - 12% meer dan in 2006."

De industriële vastgoedmarkt in Duitsland wordt gekenmerkt door een hoog aandeel van bedrijven die eigenaar zijn van hun faciliteiten. Duitse bedrijven staan steeds meer open voor verkoop-leasebacks en verkoop van overtollige bezittingen als effectief middel om kapitaal vrij te maken voor herinvestering in de kernactiviteiten. Verkoop-leasebacks door vennootschappen vertegenwoordigden 40% van de transacties in 2007, hetgeen vastgoedbedrijven met een volledige dienstverlening, zoals First Industrial, de gelegenheid biedt commerciële klanten van dienst te zijn.

"Duitsland heeft de grootste economie in de Europese Unie, de op één na grootste Europese containerhaven en een groeiend handelsvolume dat de vraag naar moderne logistieke oplossingen omhoog blijft stuwen," aldus dhr. Scheers. "De grondige kennis van Oliver met betrekking tot de lokale markt, gekoppeld aan het activiteiten- en kapitaalplatform van First Industrial, zal ons in staat stellen tegemoet te komen aan de complexe vereisten van de klanten op het gebied van de toeleveringsketen binnen deze essentiële markt."

Beleggingen zullen worden verricht op de eigen rekening van First Industrial en door middel van de joint-venture FirstCal Industrial Europe, een joint-venture ter waarde van US$ 475 miljoen tussen First Industrial en het California State Teachers' Retirement System (CalSTRS), het op één na grootste openbare pensioenfonds in de V.S. met een portfolio van US$ 170 miljard.

Oliver Drecker komt in dienst van First Industrial met meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van commercieel vastgoedbeheer. De laatste tijd stond hij aan het hoofd van marketing, leasing en activabeheer bij SEGRO plc. In de loop van zijn carrière bij het bedrijf heeft hij gezorgd voor de totstandkoming van diverse nieuwe kantoren, percelen ontwikkeld en aangekocht, en is hij verantwoordelijk geweest voor het vastgoedbeheer met betrekking tot de portfolio van het bedrijf in Duitsland. Daarvoor was dhr. Drecker werkzaam als onderhandelaar bij Jones Lang LaSalle.

Dhr. Drecker voltooide de opleiding Fachwirt der Grundstücks und Wohnungswirtschaft evenals Versicherungsfachmann BWV, en een opleiding als Soziale Versicherungsfachangestellter aan het BEK. Dhr. Drecker is lid van de British Chamber of Commerce Germany (BCCG), de alumni-organisatie van Jones Lang LaSalle, het genootschap van vastgoedexperts van de kamer van koophandel in Düsseldorf en\het Royal Institute of Chartered Surveyors (RICS).

First Industrial Realty Trust, Inc. (NYSE: FR) levert industriële vastgoedoplossingen voor elke fase van een toeleveringsketen van een klant, ongeacht hoe groot of complex. In meer dan 30 markten in de Verenigde Staten, Canada, Nederland en België, kopen, (her)ontwikkelen, verhuren, beheren en verkopen onze lokale marktexperts industrieel vastgoed, met inbegrip van alle belangrijke installatietypen -- R&D/flex, lichte industrie, fabricage, regionale en grootdistributiecentra. We ontvangen voortdurend topscores voor onze dienstverlening van Kingsley Associates, een onafhankelijke onderzoeksfirma. In totaal hebben we meer dan 9,3 miljoen vierkante meter aan industrieel vastgoed in bezit, in beheer en in ontwikkeling. Voor meer informatie kunt u ons bezoeken op http://www.firstindustrial.com.

Dit perscommuniqué bevat uitspraken met betrekking tot de toekomst over het Bedrijf. Een aantal factoren kunnen de werkelijke resultaten van het Bedrijf wezenlijk doen verschillen van de verwachte, inclusief veranderingen in: nationale, internationale, regionale en lokale economische omstandigheden in het algemeen en op de vastgoedmarkt in het bijzonder, wetgeving/verordeningen (inclusief wijzigingen in de wetten van toepassing op de belasting op vastgoedinvesteringsfondsen), beschikbaarheid van financiering (zowel openbaar als particulier kapitaal), renteniveaus, concurrentie, vraag en aanbod op het gebied van industrieel vastgoed (met inbegrip van land, met betrekking waartoe vraag en aanbod van nature wisselvalliger is dan bij andere typen industrieel vastgoed) in de huidige en voorgenomen marktgebieden van het Bedrijf, potentiële aansprakelijkheid voor milieuschade, achteruitgang in ontwikkeling- of huurovereenkomstschema's, kredietrisico's met betrekking tot de huurder, hoger-dan-verwachte kosten, wijzigingen in algemene boekhoudingprincipes, beleidslijnen en richtlijnen van toepassing op de vastgoedinvesteringsfondsen, en risico's in verband met internationaal zaken doen (inclusief risico's verbonden aan schommelingen op de valutamarkt en risico's verbonden aan de integratie van internationale eigendommen en activiteiten). We waarschuwen u geen overmatig vertrouwen te hechten aan uitspraken met betrekking tot de toekomst. Deze zijn slechts gebaseerd op onze eigen analyses en zijn slechts representatief voor de situatie op de datum van dit rapport of de datum die word vermeld in de uitspraken. We nemen niet de verplichting op ons de uitspraken met betrekking tot de toekomst te actualiseren of aan te vullen. Voor meer informatie over deze en andere factoren die gevolgen kunnen hebben voor het Bedrijf en de uitspraken in dit bericht, wordt verwezen naar de documenten die door het bedrijf zijn ingediend bij de Securities and Exchange Commission.

Website: http://www.firstindustrial.com

BRON First Industrial Realty Trust, Inc.