First Industrial Realty Trust breidt haar activiteiten uit naar Frankrijk en benoemt Christophe Chauvard als directeur voor dat land

09 Jul, 2008, 09:01 BST Van First Industrial Realty Trust, Inc.

CHICAGO, July 9 /PRNewswire/ --

First Industrial Realty Trust, Inc. (NYSE: FR), een toonaangevende leverancier van oplossingen voor de toeleveringsketen ten behoeve van de industriële vastgoedmarkt, heeft vandaag de opening bekendgemaakt van een nieuw kantoor in Parijs, Frankrijk. Parijs vormt de grootste markt op industrieel vastgoedgebied in Frankrijk, met een omvang van bijna een derde van de totale industriële ruimte van het land. Christophe Chauvard komt als directeur voor Frankrijk bij First Industrial in dienst en gaat leiding geven aan de ontwikkeling van nieuwe bedrijfsactiviteiten door het bieden van logistieke oplossingen door middel van de verwerving, ontwikkeling, herontwikkeling, verhuur en het beheer van industrieel vastgoed in de regio. Dhr. Chauvard werkt onder toezicht van Jan Scheers, Managing Director van Europa.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20040106/FRLOGO)

"De vastgoedmarkt in Frankrijk profiteert van vele belangrijke factoren die de vraag opstuwen," aldus Johannson Yap, Chief Investment Officer. "Frankrijk heeft, met meer dan 60 miljoen inwoners, de twee na grootste bevolking in de Europese Unie en is de op een na grootste economie binnen de EU. Daarnaast profiteert Frankrijk van een toenemend handelsverkeer, met een gemiddelde jaarlijkse groei van 8% aan importen en meer dan 7% aan exporten sinds 2004."

"Frankrijk is een essentiële locatie voor pan-Europese distributie, als toegangspoort tot het Iberisch schiereiland en het Verenigd Koninkrijk, dankzij de efficiënte transportinfrastructuur en toegang tot een grote consumentenpopulatie," aldus Dhr. Scheers. "Onze klanten zullen kunnen profiteren van de grondige kennis van Christophe op het gebied van de lokale markt die we zullen aanwenden in onze oplossingen voor hun multinationale logistieke behoeften."

First Industrial is van plan haar beleggingsactiviteiten te concentreren op de markten van Île-de-France en Lyon. Beleggingen zullen worden verricht op eigen rekening en door middel van de joint venture FirstCal Industrial Europe, een joint venture ter waarde van US$ 475 miljoen tussen First Industrial en het California State Teachers' Retirement System (CalSTRS), het op één na grootste openbare pensioenfonds in de V.S. met een portfolio van US$ 170 miljard.

Île-de-France is een gebied van 12.000 vierkante kilometer (4600 vierkante mijl), waarvan het grootste deel van de Parijse hoofdstedelijke regio deel uitmaakt, en waarbinnen zich de grootste concentratie van commercieel vastgoed in Europa bevindt. Bijna 190 miljoen consumenten kunnen per vrachtwagen binnen vier uur worden bereikt vanuit Île-de-France, dat zich midden op de logistieke ader bevindt die zich uitstrekt van Nederland tot Spanje en Italië.

Lyon, aan het zuidelijke uiteinde van de logistieke ader, is het op één na grootste economische knooppunt in Frankrijk. In de stad bevindt zich de grootste landinwaarts gelegen containerhaven van Frankrijk, Port Edouard-Herriot, en de stad biedt diverse vormen van transport: via de weg, het spoor en de zee- en binnenvaart. In 2010 wordt de opening verwacht van een spoorlijn voor goederenvervoer tussen Lyon en Rotterdam, als uitbreiding van een bestaande lijn tussen Antwerpen en het zuiden van Italië, wat de positie van de regio als logistiek knooppunt verder zal versterken.

Dhr. Chauvard heeft meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van het beheer van commercieel vastgoed. De laatste tijd vervulde hij de functie van ontwikkelings- en programmabeheerder bij SEGRO plc, waar hij verantwoordelijk was voor het beheren van de ontwikkelings- en beleggingsactiviteiten in heel Frankrijk. Daarvoor was hij projectmanager voor de divisie Turnkey Design & Build van de GSE Group, en voordien Project Engineer bij Bouygues Construction.

Dhr. Chauvard studeerde af in de civiele techniek aan de ESITC Cachan, en behaalde een MBA (Master of Business Administration) aan de ESCP-EAP (Europese instellingen voor managementonderwijs in Parijs). Dhr. Chauvard is lid van de Real Estate Club van de ESCP-EAP.

First Industrial Realty Trust, Inc. (NYSE: FR) levert industriële vastgoedoplossingen voor elke fase van de toeleveringsketen van de klant, ongeacht de omvang of de complexiteit. In meer dan 30 markten in de Verenigde Staten, Canada, Nederland en België kopen, (her)ontwikkelen, verhuren, beheren en verkopen onze lokale marktexperts industrieel vastgoed, met inbegrip van alle belangrijke installatietypen - O&O/flex, lichte industrie, fabricage en regionale en grootdistributiecentra. We ontvangen voortdurend topscores voor onze dienstverlening van Kingsley Associates, een onafhankelijke onderzoeksfirma. In totaal hebben we meer dan 100 miljoen vierkante voet aan industrieel vastgoed in bezit, in beheer en in ontwikkeling. Voor meer informatie kunt u ons bezoeken op http://www.firstindustrial.com.

Dit persbericht bevat uitspraken met betrekking tot de toekomst over het Bedrijf. Een aantal factoren kunnen de werkelijke resultaten van het Bedrijf wezenlijk doen verschillen van de verwachte, inclusief veranderingen in: nationale, internationale, regionale en lokale economische omstandigheden in het algemeen en op de vastgoedmarkt in het bijzonder, wetgeving/verordeningen (inclusief wijzigingen in de wetten van toepassing op de belasting op vastgoedinvesteringsfondsen), beschikbaarheid van financiering (zowel openbaar als particulier kapitaal), renteniveaus, concurrentie, vraag en aanbod op het gebied van industrieel vastgoed (met inbegrip van land, met betrekking waartoe vraag en aanbod van nature wisselvalliger is dan bij andere typen industrieel vastgoed) in de huidige en voorgenomen marktgebieden van het Bedrijf, potentiële aansprakelijkheid voor milieuschade, achteruitgang in ontwikkeling- of huurovereenkomstschema's, kredietrisico's met betrekking tot de huurder, kosten die hoger zijn dan verwacht, wijzigingen in algemene boekhoudingprincipes, beleidslijnen en richtlijnen van toepassing op de vastgoedinvesteringsfondsen, en risico's in verband met internationaal zaken doen (inclusief risico's verbonden aan schommelingen op de valutamarkt en risico's verbonden aan de integratie van internationale eigendommen en activiteiten). We waarschuwen u geen overmatig vertrouwen te hechten aan uitspraken met betrekking tot de toekomst die slechts gebaseerd zijn op onze eigen analyses en representatief zijn voor de situatie op de datum van dit rapport of de datum die word vermeld in de uitspraken. We nemen niet de verplichting op ons de uitspraken met betrekking tot de toekomst te actualiseren of aan te vullen. Voor meer informatie over deze en andere factoren die gevolgen kunnen hebben voor het Bedrijf en de uitspraken in dit bericht, wordt verwezen naar de documenten die door het bedrijf zijn ingediend bij de Securities and Exchange Commission.

Website: http://www.firstindustrial.com

BRON First Industrial Realty Trust, Inc.