FIS Software opent nieuwe buitenlandse vestiging in Bulgarije

29 Nov, 2006, 09:00 GMT Van FIS Software Ltd.

PARIJS en BRUSSEL, November 29 /PRNewswire/ --

- Nieuw testbedrijf volledig operationeel voor ondersteuning van groeiende vraag naar ALIS-software voor polisadministratie

FIS Software, de toonaangevende leverancier van software voor polisadministratie aan verzekeringsmaatschappijen kondigde vandaag de opening aan van een nieuwe vestiging in het Bulgaarse Sofia. Deze vestiging zal zich toeleggen op het testen van software.

De nieuwe testvestiging zal de testcapaciteit van FIS én de kwaliteit van de software verhogen maar tegelijkertijd de kosten en leveringstermijnen verlagen. Het kantoor van FIS in Sofia zal de vereiste tests uitvoeren voor nieuwe en bestaande klanten in het kader van de continue expansie van FIS Software.

FIS Software ontwikkelt en verkoopt de ALIS-software voor polisadministratie, een flexibele, parameter- en componentgebaseerde software voor polisbeheer gedurende de hele levensduur van collectieve en individuele levensverzekeringen en pensioen- en beleggingsproducten. De ALIS-software - in combinatie met de toenemende ervaring en kennis van FIS op het vlak van consultancy voor de verzekeringsmarkt - zal leiden tot een significante verbetering in de doorlooptijd voor nieuwe, innoverende verzekerings- en beleggingsproducten, superieure klantenservice, afname van de bedrijfskosten en snelle reacties op wijzigingen in de wet- en regelgeving. ALIS ondersteunt heel wat distributiekanalen, waaronder het bankverzekeringswezen, en laat verhoogde systeemintegratie toe met gebruik van componentgebaseerde bedrijfstaknormen.

Om de expansie van FIS in de Europese markt van verzekeringssoftware te bevorderen en te voldoen aan de groeiende internationale vraag naar ALIS, heeft het bedrijf de strategische beslissing genomen om voor het testen van de softwarekwaliteit vestigingen te openen in Oost-Europa en zodoende voordeel te halen uit het zeer goed opgeleide, maar goedkope personeel ter plaatse.

"Dit is de nieuwe strategie van FIS om onze positie van internationaal bedrijf in de markt van verzekeringssoftware nog te versterken. Met deze nieuwe testvestiging werkt FIS Software nu wereldwijd in 8 landen", aldus Phil Elliott, hoofd Kwaliteitstests. "FIS is nu veel beter geplaatst om te voldoen aan de algemene softwarevereisten en de vereisten, in het bijzonder van onze klanten, inzake kwaliteitstesten. Onze nieuwste vestiging is klaar om deze vraag te ondersteunen en zal onze algemene capaciteit voor kwaliteitstesten verhogen. Ons bedrijf groeit continu en wij verwachten dat dit momentum nog zeer lang zal aanhouden."

FIS Software

FIS Software legt zich toe op de ontwikkeling en levering van wereldwijde pakketgebaseerde oplossingen die levensverzekerings- en pensioenbedrijven in staat stellen om hun zaken efficiënter te runnen en om tijdig te reageren op wijzigingen in territoriale wet- en regelgeving. De oplossingen van het bedrijf zijn gebaseerd op ALIS, een modulair softwarepakket voor polisbeheer over de hele levenscyclus van alle levensverzekeringen en pensioen- en beleggingsproducten wereldwijd.

FIS heeft ruim 380 deskundigen op het vlak van verzekeringen en IT in dienst in vestigingen in het VK, Frankrijk, Spanje, België, Bulgarije, Israël, Griekenland, Vietnam en Australië. Klanten zijn o.a. AXA, Scottish Widows, Unum Provident, Resolution Life, Scottish Equitable, Delta Lloyd Life, Bright Grey, Diligenta (de voormalige The Pearl Group), Ethniki, Prefsure, Prevoir, Clal en Eliahu. Het bedrijf heeft daarnaast een aantal strategische partnerships met toonaangevende systeemintegratie- en adviesbedrijven, zoals IBM en Atos Origin.

Meer informatie kunt u lezen op onze website op www.fis-software.com

Contactpersonen:

Jean-Michel Lorenzi, verkoopdirecteur Frankrijk