FIS Software verwerft CMMI Maturity Level 3 Accreditatie

23 Jul, 2007, 10:00 BST Van FIS Software Ltd.

LONDEN, July 23 /PRNewswire/ -- FIS is bijzonder verheugd te kunnen meedelen dat de FIS-Software Ltd. ontwikkelingcentra in Cardiff, Sofia, Sydney en Tel Aviv allen op 3 juli 2007 de CMMI Maturity Level 3 accreditatie hebben gekregen.

Om in slechts 18 maanden zulk een prestigieus niveau van accreditatie te bereiken, is een uitstekende prestatie en een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van FIS; het laat op een concrete manier onze niet-aflatende toewijding zien om de kwaliteit van onze oplossingen te verbeteren.

Om de volle omvang van deze prestatie in het juiste perspectief te zien moet men begrijpen dat FIS zich met het verkrijgen van de CMMI Maturity Level 3 accreditatie schaart onder de selecte groep van 50 andere bedrijven in het Verenigd Koninkrijk, 75 in Frankrijk, 23 in Australië en slechts 10 andere in Israël (alle anderen in Israël zijn militaire vestigingen), die dezelfde accreditatie hebben.

Capability Maturity Model Integration

Capability Maturity Model Integration, (CMMI), ontwikkelt in de V.S. door het Software Engineering Institute, (SEI) van de Carnegie Mellon universiteit in Pittsburgh, is een methode om de kwaliteit van het software ontwikkelingsproces van organisaties te evalueren en te meten op een schaal van 1 tot 5, namelijk: initieel, herhaalbaar, gedefinieerd, gemanaged en geoptimaliseerd. Aldus het SEI: "Voorspelbaarheid, effectiviteit en controle over het softwareproces van een organisatie verbeteren als de organisatie een stijging laat zien in deze vijf niveaus." Het is uitgebreid toegepast in de software die in de luchtvaartindustrie wordt gebruikt en in overheidsprojecten in Noord-Amerika, Europa, Azië, Australië, Zuid-Amerika en Afrika. Tegenwoordig eisen sommige overheidsinstellingen al de niveau 3 standaard van software contract organisaties.

Het doel van het CMMI project is om het ontwikkelingsproces te verbeteren om een betere kwaliteitsontwikkeling te realiseren met verbeterde mogelijkheden om de nodige tijd en het vereiste budget te kunnen voorspellen en om die ontwikkeling waar te maken. Het CMMI model voorziet software organisaties van een traject om van een lage rijpheid, waarbij processen ad hoc zijn en de organisatie geen stabiele omgeving heeft, naar hogere niveaus te stijgen, waarbij organisaties een reeks standaardprocessen hebben ontwikkeld en gedurende langere periode hebben verbeterd en tevens meetmethoden gebruiken voor effectieve controle en verbeterde procesprestaties.

Het proces bij FIS

De FIS-Software Ltd. ontwikkelingscentra in Cardiff, Sofia, Sydney en Tel Aviv hebben allen de CMMI Maturity Level 3 accreditatie gekregen na een werkproces van achttien maanden met zeven werkgroepen onder leiding van directeuren van bedrijven.

FIS Software heeft dit programma voor procesverbetering vanuit de kantoren van CMMI in december 2005 geïnitieerd. In april 2007 werd een SCAMPI B waardebepaling (een standaard CMMI methode voor waardebepaling van procesverbetering) gedaan om de inzetbaarheid van het proces te controleren. In juni 2007 werd tevens een SCAMPI A waardebepaling uitgevoerd. De resultaten daarvan leidden tot de CMMI Maturity Level 3 accreditatie.

Het profiel van de procesgebieden van CMMI Maturity Level 3 zijn uitermate veelomvattend:

Gemanaged (CMMI Maturity Level 2) - configuratie management, proces en product kwaliteitsverzekering, meting & analyse, management van leveringsovereenkomsten, projectbewaking en -controle, project planning, management van benodigdheden.

Gedefinieerd (CMMI Maturity Level 3) - Analyse van beslissingen & resultaten, risicomanagement, geïntegreerd project management, organisatie training, definiëring van organisatieprocessen, de richtpunten van de organisatieprocessen, validatie, verificatie, productintegratie, technische oplossingen en het ontwikkelen van benodigdheden.

FIS wil graag dat hun klanten en partners weten dat deze stap één van de vele is op weg naar voortdurende verbetering is en tevens een kenmerk is van FIS' energie en toewijding om het beste op het gebied van tevredenheid van klanten te bereiken en uitnemende producten te realiseren.

FIS Software is erop gericht om wereldwijd oplossingen op het gebied van pakket-verzekeringen te ontwikkelen en te leveren, die het voor ondernemingen op het gebied van levensverzekeringen, pensioenen en investeringen mogelijk maakt hun zaken efficiënter te doen, terwijl ze tegelijkertijd voldoen aan de wet- en regelgeving ter plaatse.

Onze software oplossingen zijn op ALIS gebaseerd. ALIS is een enkelvoudig pakket, een door parameters bestuurd platform, dat de hele levensloop van polissen betreffende levensverzekering, pensioenen en investeringsproducten wereldwijd beheert.

Contact details

Graham Newman