Flexibiliteit als antwoord op de economische crisis

18 Mei, 2009, 08:00 BST Van The Regus Group

AMSTERDAM, May 18 /PRNewswire/ --

- Routekaart van Regus voor het verslaan van de recessie stuurt bedrijven naar flexibele werkplekstrategieën

Terwijl de strijd om de wankele economie voortwoedt, zegt The Regus Group (LSE: RGU), de wereldmarktleider in het aanbieden van volledig gemeubileerde en uitgeruste kantoren, dat bedrijven flexibiliteit kunnen gebruiken om hun kosten te verlagen en hun zakelijke activiteiten in leven te houden in deze roerige periode.

"Wispelturigheid is de enige constante waar we zeker van kunnen zijn tijdens deze financiële crisis", zei Mark Dixon, CEO van de Regus Group. "De manier om de onzekerheid te overleven is zo flexibel mogelijk zijn in alle aspecten van uw zakelijke activiteiten."

Eén zaak die het bedrijven moeilijk maakt, zo merkte Dixon op, is het achterhaalde werkplekmodel waaraan veel bedrijven halsstarrig blijven vasthouden.

"Kantoorgebouwen zorgen voor onnodige vaste kosten en risico's voor een bedrijf. Door een flexibele werkplekstrategie aan te nemen, verlagen bedrijven hun faciliteitskosten tot 60 procent. Bovendien kunnen bedrijven zo gemakkelijk nieuwe markten verkennen en laat het hen toe om hun werkplek in overeenstemming te brengen met de zakelijke vereisten.

1. Als de mogelijkheden in uw huidige markt verminderen, verken dan nieuwe markten

"Nu de zaken in de kernmarkten het minder doen, moeten bedrijven op zoek gaan naar groeikansen in nieuwe steden - de omzet verhogen door het aanboren van nieuwe markten waar zij meer klanten kunnen bereiken. "Onze klanten verkennen markten in zowel nabije als verafgelegen landen. Daarom zijn we ons netwerk aan het uitbreiden als een reactie op hun behoefte aan kant-en-klare, kosteneffectieve plaatsen om flexibel te werken."

Bluefish Pharmaceutical AB, een snelgroeiend Zweeds bedrijf, gebruikt Regus kantoren om nieuwe zakelijke kansen na te streven. "Virtuele kantoren maken het voor ons mogelijk om tegen lage kosten, nieuwe markten in Europa te verkennen. Naast onze kantoren in Oostenrijk hebben we nu ook een strategisch adres in Frankrijk, Spanje, Hongarije, Polen, Portugal, Roemenië en Ierland", zei Olof Nord, CFO van Bluefish Pharmaceuticals. "Dankzij de Regus oplossingen zijn we ons aan het ontwikkelen op verschillende nieuwe plekken zonder dat wij tijd hoeven te verspillen aan het onderzoeken van verschillende locaties en nieuwe investeringsrisico's te nemen. Bovendien biedt dit ons in elke markt strategische adressen."

Het Regus model stelt het bedrijf in staat om kosteneffectief activiteiten te ontplooien en om snel in actie te komen omdat noodzakelijke hulpmiddelen als telefoon, internet en ondersteuningsstaf voor een kantoor er al zijn. Bovendien kunnen zij de flexibele voorwaarden van Regus gebruiken om de markt te testen en om de hoeveelheid ruimte die zij nodig hebben voor hun zakelijke behoeften uit te breiden of te verkleinen.

2. Breng uw zakelijke behoeften op één lijn met uw werkplekbehoeften

Cat Demetriades is een Moleculair Wetenschapper die vier bedrijven in London runt, met dochterondernemingen in Cyprus, om haar ontdekking te introduceren: een nieuwe wetenschappelijke methode om het onvindingrijke gedrag of "levenswijze" van een persoon uit het DNA af te leiden. Zij is al sinds februari 2009 lid van het Regus Businessworld programma om zo de lancering van een nieuwe onderneming in Genève te ondersteunen.

"Als je niet voortdurend op kantoor hoeft te zijn, zoals ik, dan is Businessworld de ideale oplossing die mij toegang geeft tot een kantoor als dat nodig is en op de beste locaties. Het geeft mij de mogelijkheid om optimaal en efficiënt te werken, omdat het me toegang geeft tot een professionele omgeving waarin het prettig werken is en prettig om klanten te ontvangen. Dat geeft de nieuwe onderneming professioneel een streepje voor, dat zowel aan mijn als aan de verwachting van mijn klanten voldoet. Businessworld is een toegangspoort tot wereldwijde zakelijke activiteiten en is gewoon ideaal voor een beginnende onderneming."

"Bij al mijn reizen en gebruik van soortgelijke faciliteiten op verschillende locaties ter wereld, vind ik Regus de meest aantrekkelijke, gerieflijke, professionele, flexibele, betrouwbare en vooral, betaalbare aanbieder", voegt zij daaraan toe.

Dankzij haar Businessworld Platinum kaart geniet Cat Demetriades toegang tot privé kantoren, vergaderruimtes en zakelijke lounges als zij die nodig heeft, en dit op 1.000 locaties wereldwijd.

"De zakenman van vandaag heeft een werkplek nodig die even flexibel en dynamisch is als zijn bedrijf. Door hun werkplekstrategie aan te passen, kunnen bedrijven hun algemene faciliteitskosten verminderen en dat geeft hen een sterkere basis voor succes", voegde Dixon daaraan toe.

Over The Regus Group

De Regus Group is wereldmarktleider in het aanbieden van flexibele oplossingen voor werkplekken. Regus beschikt over producten en diensten die uiteenlopen van volledig ingerichte kantoorruimtes tot professionele vergaderruimtes, business lounges en het grootste netwerk van studio's voor videoconferencing ter wereld. De Regus Group biedt een nieuwe manier van werken, of dit nu van thuis uit, onderweg of vanuit een kantoor is.

Naast klanten als Google, GlaxoSmithKline en Nokia verleent The Regus Group diensten aan duizenden groeiende, kleine en middelgrote ondernemingen, die hun kantoor- en werkplekbehoeften uitbesteden aan The Regus Group. Hierdoor kunnen zij zich concentreren op hun kernactiviteiten.

Meer dan 400.000 klanten profiteren elke dag weer van de faciliteiten van de Regus Group op 1.000 locaties, in 450 steden in 75 landen. Dit stelt individuen en ondernemingen in staat om te werken waar, hoe, en wanneer zij dat willen.

Zie www.regus.nl voor meer informatie.

BRON The Regus Group