FOKUS implementeert Push-to-Multimediatoepassing gebaseerd op Brooktrouts SnowShore Media Server

02 Feb, 2005, 16:53 GMT Van Brooktrout Technology, Inc.

BRUSSEL, België, February 2 /PRNewswire/ --

- Media Server wordt gebruikt als sleutelonderdeel van IMS-testbed bij FOKUS

Brooktrout Technology Inc., een toonaangevende leverancier van mediaverwerkingsproducten en call-controlproducten, heeft vandaag aangekondigd dat Fraunhofer Institute FOKUS, een toonaangevend onderzoeksinstituut voor communicatie gevestigd in Berlijn, Duitsland, SnowShore Media Server(TM) van Brooktrout heeft gekozen als sleutelonderdeel voor hun IMS-testbed (IP Multimedia Subsystem) in Berlijn. Het testbed wordt gebruikt om de nieuwe generatie netwerken en multimediadiensten zoals Push- To-Multimedia over Cellular (PTMoC) te ontwerpen en te implementeren.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/19990806/BRKTTECH )

Om een nieuwe draai te geven aan de Push-to-Talk technologie heeft FOKUS het concept dusdanig uitgebreid dat naast mobiele telefoons ook multimediasessies deel uitmaken van een reeks verschillende toegangspunten. Fokus wil in de toekomst videomogelijkheden ("Push to Multimedia") toevoegen en mulitmediainformatie in realtime via de telefoon ("Push-to-Service") mogelijk maken. De Push-To-Multimedia toepassing maakt verbinding met de door FOKUS ontwikkelde Push-To-Multimedia clientsoftware en wordt vervolgens geladen op de mobiele telefoon met java-ondersteuning, op draadloze internettoestellen en personal computers.

"We hebben een aantal IP-mediaservers geëvalueerd en de SnowShore Media Server van Brooktrout geselecteerd voor de mediafunctie in ons IMS vanwege de flexibiliteit van de SIP-interface en Brooktrouts adhesie ten aanzien van open standaards," zei Karsten Knuettel, IMS Project Manager bij FOKUS (http://www.fokus.fraunhofer.de). "Het IP Multimedia Subsystem is de kern van onze initiatieven betreffende nieuwe generatie netwerken en diensten en we beschouwen Brooktrout als de belangrijkste leverancier van technologie op multimediagebied."

Brooktrouts SnowShore Media Server zal dienst doen als de Media Resource Functie (MRF), zoals gedefinieerd in de IMS-architectuur door de 3GPP/3GPP2 en zal stem- en videostromen beheren die worden aangestuurd door de applicatieserver van FOKUS. Bovendien biedt Brooktrouts TR2500(TM) universal media gateway platform de transcodering die zaken betreffende incompatibiliteit van media kunnen helpen oplossen.

"FOKUS is een wereldwijd bekend instituut dat uitblinkt in communicatieonderzoek en over één van de toonaangevende faciliteiten voor de ontwikkeling van 3G mobiele technologie beschikt," zei Peter Vescuso, vice president marktontwikkeling voor Brooktrout Technology. "Hun faciliteiten zijn de beste en wij zijn trots dat een dergelijk zeer respectabel onderzoekslaboratorium Brooktrouts SnowShore Media Server heeft gekozen voor hun testbed."

Brooktrouts SnowShore Media Server is een open, carrier class mediaverwerking sproduct dat een breed scala aan toepassingen ondersteunt,van het eenvoudig versturen van berichten en gesprekken met meerdere personen tot prepaid-diensten en netwerkaankondigingen. Vanwege de open architectuur van de software en het gebruik van small footprint, industriestandaard serverplatforms en standaardgebaseerde IP-protocollen kan de SnowShore Media Server de voortdurende evolutie van netwerkarchitectuur en processortechnologie meenemen om een flexibele oplossing van mediaverwerking voor de nieuwe generatie IP-toepassingen te leveren. Een gedetailleerde discussie over de rol van Brooktrouts SnowShore Media Server in de IMS-architectuur kunt u lezen op de website van Brooktrout op http://www.brooktrout.com/papers/ims.cfm

De Brooktrout Technology TR2500(TM) is een cPCI-platform met hoge densiteit dat uitermate geschikt is voor gebruik bij systemen met hoge beschikbaarheid gebaseerd op geavanceerde IP-architecturen. Het ondersteunt channel densiteiten van 4 E1/T1 tot T3 in een enkelvoudige ruimte voor zeer schaalbare oplossingen en de ingebouwde ondersteuning voor industriestandaard IP-protocollen vereenvoudigt het ontwerp en de implementatie van nieuwe generatie gedistribueerde IP-architecturen.

Over Brooktrout Technology

Brooktrout Technology is een toonaangevende leverancier van mediaverwerkingsproducten, netwerkinterfaces, call-controlproducten en signaalverwerkingsproducten die de ontwikkeling van toepassingen, systemen en diensten mogelijk maken voor zowel New Network (TM) (pakketvorm) en traditionele telefoonnetwerken (TDM). De strategie van het bedrijf is een partnerschap aan te gaan met de klanten en door nauwe samenwerking de levering van nieuwe toepassingen en diensten te versnellen en hun bestaande bedrijfsactiviteiten te vergroten en naar nieuwe markten uit te breiden. Voor meer informatie, ga naar http://www.brooktrout.com. Brooktrout Technology is een dochteronderneming van Brooktrout, Inc. (Nasdaq: BRKT).

Brooktrout, Brooktrout Technology, New Network, TR2500 en SnowShore Media Server zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Brooktrout, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Michelle Liro			Lida Joly
     +1-781-433-9525		      +32-2-658-0190
     mliro@brooktrout.com	      ljoly@brooktrout.com

Karsten Knuettel
     +49-30-3463-7151
     Knuettel@fokus.fraunhofer.de

Website: http://www.brooktrout.com

BRON Brooktrout Technology, Inc.