Football Manager 2016: Volledig nieuwe ploeg onthuld

07 Sep, 2015, 15:00 BST Van SEGA Europe Ltd

LONDON, September 7, 2015 /PRNewswire/ --

Verbeterde opstelling biedt een ideale voetbalmanagementervaring voor iedereen. De lancering van de simulatie op PC en Macintosh is gepland op vrijdag 13 november

SEGA® Europe Ltd. en Sports Interactive zijn er trots op voetbalfans over de hele wereld de kans te bieden om hun favoriete team naar de overwinning te leiden met de nieuwste versie van de internationale hitserie Football Manager ™, waarvan in het verleden al vele miljoenen exemplaren zijn verkocht. De lancering is gepland voor half november en Football Manager 2016 zal verschillende simulaties bevatten die zijn ontworpen om de perfecte voetbalmanagementervaring te bieden voor een zo breed mogelijk publiek.

Klik hier om het multimediapersbericht te bekijken:

Naast Football Manager 2016 voor de PC en Macintosh bevat de nieuwe ploeg ook Football Manager Touch (voor zowel de computer als high-end tablets) en Football Manager Mobile (voor iOS en Android-apparaten).

Football Manager Touch, dat voorheen bekend stond als Football Manager Classic, was tot nu toe alleen beschikbaar als een 'quick play'-modus binnen de volledige simulatie (en sinds maart voor high-end tablets). Nu zal het voor het eerst apart verkrijgbaar zijn via Steam (voor PC en Macintosh), en voor high-end tablets. Football Manager Mobile was voorheen bekend als Football Manager Handheld.

'Het is ons al een tijdje duidelijk dat er geen "one size fits all" voetbalmanagementervaring bestaat,' zegt Sports Interactive-baas Miles Jacobson. 'Hoewel een groot aantal van onze fans de tijd en toewijding heeft die nodig is om zich volledig te storten op de "volledige" simulatie, is er een even groot aantal dat liever een snellere optie kiest. Dat is niet het enige; de ruime beschikbaarheid van mobiele apparaten betekent dat mensen op verschillende manieren kunnen spelen. De introductie van Football Manager Touch als een losstaand spel - speelbaar op computer en tablet - betekent dat we nu voor elk wat wils kunnen bieden.'

Klik hier voor een overzicht van Football Manager 2016.

Fans die Football Manager 2016 (PC en Macintosh) in de voorverkoop aanschaffen bij een deelnemende digitale winkel zullen worden beloond met een downloadknop voor 'An Alternative Reality: the Football Manager Documentary'. Daarnaast zullen ze ook toegang krijgen tot een volledig speelbare betaversie van het spel, die ongeveer twee weken voor de officiële lanceringsdatum beschikbaar zal zijn. Carrières die binnen deze betaversie worden opgebouwd zullen voortgezet kunnen worden in het volledige spel.

Fans die in de voorverkoop een fysieke kopie van het spel aanschaffen bij een deelnemende winkel (fysiek of online) zullen beloond worden met een 'limited edition'-versie van Football Manager 2016 die ook 'An Alternative Reality: the Football Manager Documentary' bevat.

BELANGRIJKSTE EIGENSCHAPPEN VOOR DE OPSTELLING VAN DIT SEIZOEN

Football Manager 2016

• TWEE VOLLEDIG NIEUWE SPELMODI: Neem het op tegen je vrienden met de modus 'Fantasy Draft' - waarin je de kans krijgt om je eigen droomteam te bouwen en te spelen in een mini-competitie - of voeg je eigen zelfgebouwde team toe aan een bestaande competitie met de nieuwe optie "Create-A-Club'.
  • MANAGER AAN DE ZIJLIJN: Sta dichter op de actie dan ooit tevoren met jouw eigen aanpasbare karakter om vanaf de zijlijn instructies te schreeuwen en mee te delen in de vreugde.
  • VERBETERDE WEDSTRIJDERVARING: Meer dan 2000 nieuwe animaties maken de matchengine van Football Manager 2016 de beste ooit. Je hebt ook meer controle bij het plannen van spelhervattingen en een nieuw pakket met hoogtepunten om je op de hoogte te houden van alle actie in elke competitie.

Football Manager Touch 2016

• CROSS-SAVE: Alle versies van Football Manager Touch 2016 zijn 'cross-save compatible', zodat carrières die zijn begonnen op een tablet in de cloud kunnen worden opgeslagen en voortgezet kunnen worden op de computer (en vice versa).
  • WEDSTRIJDERVARING: Football Manager Touch 2016 biedt verbeterde tactische opties, zoals planning van spelhervattingen en oppositie-instructies - die allemaal worden afgespeeld in de befaamde matchengine Football Manager 3D.
  • CREATE-A-CLUB-MODUS: Voeg je eigen club aan het het spel toe, met de optie 'Create-A-Club'. Geef je club een naam, kies je kleuren en bewerk je ploeg naar hartelust - zo kun je zelfs jezelf en een vriend toevoegen.

Football Manager Mobile 2016

• VERBETERDE TACTIEK: Met de introductie van nieuwe tactische aanwijzingen heb je nog meer controle over je team. Je kunt kiezen waar je team zijn passes concentreert, daarnaast kun je je belangrijkste aanvalsdreiging en creatieve uitlaatklep selecteren - en je kunt zelfs je keeper advies geven over het afspelen van de bal.
  • TECHNISCHE STAF: Bereid je team beter dan ooit tevoren voor op wedstrijddagen met de toevoeging van coaches, zodat je jouw team gericht kunt laten trainen om ze voor te bereiden op hun volgende grote wedstrijd.
  • MANAGEMENTSTIJL: Met de introductie van gouden, zilveren en bronzen coachingbadges kan je jouw eigen managementstijl definiëren. Concentreer je je op het verbeteren van de verdediging of van de aanval, of richt je je op het moreel en de psychologische aspecten? Jouw beslissing zal de stijl van je team beïnvloeden.

Bekijk hier meer informatie.

Meer informatie over alle drie de versies is vanaf nu beschikbaar op de website van Football Manager.

In de komende weken zullen nog meer details worden onthuld via Facebook, Instagram en Twitter.

Football Manager 2016 (voor PC en Macintosh) wordt gelanceerd op vrijdag 13 november. Football Manager Touch en Football Manager Mobile zullen vóór Kerstmis 2015 volgen. Alle drie zijn ontwikkeld door Sports Interactive en uitgegeven door SEGA® Europe Ltd.

Contact opnemen met Sports Interactive

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150907/264109-INFO )