Freecom introduceert dunste mobiele harde schijf ter wereld, exclusief voor Mac's

11 Jan, 2011, 08:59 GMT Van Freecom Technologies BV

RIJSWIJK, Nederland, January 11, 2011 /PRNewswire/ --

- Lichtgewicht en duurzame magnesium behuizing sluit perfect aan bij Apple's MacBook

Freecom, onderdeel van Mitsubishi Kagaku Media, introduceert vandaag de Mobile Drive Mg - een elegante, mobiele harde schijf die speciaal is ontwikkeld voor de Mac-markt. De nieuwe Mobile Drive Mg heeft een ultralichte- en oersterke behuizing van magnesium en is een 100% color match met Apple's MacBook. Met een 'dikte' van maar 10 millimeter is het bovendien de allerdunste mobiele harde schijf die op dit moment verkrijgbaar is. Stijlbewuste Mac-gebruikers kunnen vanaf nu hun opslagcapaciteit eenvoudig uitbreiden met een ultradunne, gebruiksvriendelijke en betrouwbare mini harde schijf gehuld in magnesium.

(Vanwege de lengte van deze URL kan het nodig zijn om deze hyperlink te knippen en plakken in het adresveld van uw internetbrowser. Verwijder zonodig de spatie.)

De Mobile Drive Mg is voorzien van een USB 3.0-interface die zorgt voor een razendsnelle en vooral realistische gegevensoverdracht van wel 130 MB per seconde. Ideaal voor privégebruik, maar ook voor professionele gebruikers die zware- of grote hoeveelheden bestanden snel willen overzetten en onderweg hun gegevens nodig hebben. De Mobile Drive Mg is aanzienlijk sneller dan traditionele USB 2.0-oplossingen; back-ups of laden van informatie gaat in een kwestie van seconden. Freecom's nieuwste mobiele schijfje is 'backwards compatible' en werkt probleemloos met alle computers en notebooks met USB 2.0, evenals met alle toekomstige USB 3.0-modellen.

"De magnesium behuizing van de Mobile Drive Mg bezit de aantrekkelijke combinatie van een gestroomlijnd uiterlijk en de functionaliteit die veel Mac-gebruikers verwachten van een product," aldus Jelle Stalpers, Business Development Manager Apple bij Freecom. "Wat het uiterlijk betreft maken de kleur en het ultradunne profiel deze mobiele harde schijf tot een perfecte aanvulling van elke MacBook, en wat belangrijker is, deze harde schijf is bijzonder gebruikersvriendelijk. Gebruikers sluiten de harde schijf simpelweg aan op de USB-poort van hun computer of notebook en kunnen snel een back-up maken van belangrijke gegevens en informatie, digitale foto's, muziek en films en andere digitale bestanden. Het praktische voordeel is dat door de verwerking van USB 3.0-technologie het mogelijk is om bestanden in een handomdraai op te slaan of te delen met collega's, familie en vrienden."

De Mobile Drive Mg is uitsluitend verkrijgbaar bij Apple Premium Resellers (APR's) en de webshop van Freecom in drie verschillende modellen, die allemaal klaar zijn voor de toekomst en qua kleur exact passen bij de populaire MacBook van Apple. Het eerste model, de dunste, mobiele harde schijf ter wereld, is maar 10 millimeter in hoogte. De andere modellen hebben een hoogte van 12 millimeter. Het verschil tussen de modellen is de hogere capaciteit ook is uitgerust met een USB 3.0 én FireWire 800-aansluiting.

De magnesium behuizing is ongelooflijk sterk en duurzaam en kan ook gemakkelijk worden gerecycled. De Mobile Drive Mg is hierdoor zowel praktisch als milieuvriendelijk. De harde schijven zijn geformatteerd voor de Mac, zodat ze onmiddellijk in combinatie met een MacBook kunnen worden gebruikt en volledig compatibel zijn met Time Machine. Voor alle Mobile Drive Mg-modellen geldt een garantie van twee jaar en gratis onbeperkte helpdeskondersteuning.

Prijzen en beschikbaarheid: De nieuwe Mobile Drive Mg is vanaf half januari 2011 beschikbaar in de volgende capaciteiten;

- 320GB (10 mm. in hoogte, USB 3.0 met een slim line 7 mm. harde schijf inside). Verkoopadviesprijs EUR 79,95

- 750GB (12 mm. in hoogte, USB 3.0). Verkoopadviesprijs EUR 119,95

- 750GB (12 mm. in hoogte, USB 3.0 & FireWire). Verkoopadviesprijs EUR 129,95

Prijzen zijn verkoopadviesprijzen inclusief BTW. Hogere capaciteiten volgen tevens in het eerste kwartaal van 2011.

Over Freecom:

Freecom staat sinds 1989 voor innovatieve- en professionele digitale oplossingen. Elk product is ontworpen, ontwikkeld en gecertificeerd onder de hoogste kwaliteitsstandaarden in Duitsland om u optimale tevredenheid te garanderen. Ons technische ontwikkelingsproces, het gebruik van componenten van hoge kwaliteit en Duitse kwaliteitsinspectie-standaarden verzekeren u dat u een produkt aanschaft van superieure kwaliteit en betrouwbaarheid. Om aan uw hoge verwachtingen te kunnen voldoen, worden alle Freecom producten geleverd met een (verlengbare) garantie en onbeperkt gratis helpdesk-ondersteuning.

BRON Freecom Technologies BV