FrieslandCampina presenteert logo

27 Jan, 2009, 15:27 GMT Van FrieslandCampina

AMERSFOORT, Het Nederland, January 27 /PRNewswire/ -- Zuivelonderneming Royal FrieslandCampina heeft vandaag haar logo gepresenteerd. Het nieuwe logo verbeeldt de ambitie van FrieslandCampina: meer uit melk halen door voeding, dranken en ingrediënten te maken die mensen verder helpen in hun leven. Uit een puur wit middelpunt verrijst een spectrum van kleuren en deze kleuren verbeelden de ongekende mogelijkheden die melk biedt.

Het nieuwe beeldmerk staat voor fascinatie, samenwerking en transformatie. Fascinatie bij leden-melkveehouders en medewerkers voor melk, één van de rijkste, natuurlijke voedingsbronnen ter wereld. Samenwerking in een keten tussen de leden-melkveehouders (die de melk produceren), medewerkers (die de melk verwerken), klanten (die de producten en ingrediënten afnemen) en consumenten (die de producten gebruiken). Transformatie staat voor de ongekende mogelijkheden die melk biedt. Van boerderijmelk wordt een scala aan producten gemaakt die wereldwijd een belangrijke voedingsbron zijn en velen energie en plezier bieden. Als het gaat om melk is er nog steeds veel te ontdekken en verder te ontwikkelen. Daar ligt ook voor FrieslandCampina de uitdaging; meer uit melk halen en daardoor kansen creëren voor haar klanten, consumenten en medewerkers en daarmee voor haar leden-melkveehouders, die verenigd in Zuivelcoöperatie FrieslandCampina, de eigenaren van de onderneming zijn.

De naam FrieslandCampina en het nieuwe logo zullen wereldwijd geleidelijk ingevoerd gaan worden door alle ondernemingen die deel uit maken van FrieslandCampina en zal als afzender op verpakkingen gaan verschijnen.

Het merk Campina blijft bestaan en blijft zichtbaar op vele zuivelproducten.

FrieslandCampina is op 31 december 2008 ontstaan door een fusie tussen FrieslandFoods en Campina. Met de fusie wil FrieslandCampina beter anticiperen en slagvaardiger reageren op de steeds sneller veranderende marktomstandigheden, de verdergaande liberalisering van de internationale markten en de toenemende concurrentie, zowel regionaal als wereldwijd. FrieslandCampina beschikt over schaalgrootte in onderzoek, productie en marketing en lokale marktkennis in vele landen in Europa, Azië en Afrika.

Royal FrieslandCampina is een multinationale onderneming die natuurlijke, voedingsrijke en hoogwaardige zuivelproducten en ingrediënten produceert en vermarkt. Smaak, gezondheid, gemak en betrouwbaarheid staan daarbij centraal. De jaaromzet van Royal FrieslandCampina bedraagt, op basis van de cijfers van 2007, 9,1 miljard euro. De onderneming telt 22.000 medewerkers en beschikt over circa 100 productielocaties en verkoopvestigingen in 25 verschillende landen. FrieslandCampina heeft zijn commerciële activiteiten ondergebracht in vier business groups: Consumer Products Western Europe, Consumer Products International, Cheese & Butter, en Ingredients. Het assortiment bestaat uit consumptiemelk, melk in poeder- en geconcentreerde vorm, zuiveldranken, yoghurts, desserts, room, koffieverrijkers, baby- en kindervoeding, kaas, boter en ingrediënten. Bekende merken zijn: Campina, Chocomel, Completa, Dutch Lady, Frisian Flag, Foremost, Friesche Vlag, Betagen, Fristi, Vifit, Landliebe, Milli, Mona, Optimel, Optiwell, Puddis, Pöttyös, Fruttis, NoyNoy, Peak, Rainbow, Yazoo, Frico, Milner, Buttergold, Valess, Debic, DMV, Kievit, Domo, Creamy Creation, Nutrifeed, Appelsientje, DubbelFrisss en CoolBest. De onderneming heeft een coöperatieve basis. De 17.000 leden-melkveebedrijven , verenigd in Zuivelcoöperatie FrieslandCampina zijn de eigenaren van en de leveranciers van melk aan Koninklijke FrieslandCampina N.V.

BRON FrieslandCampina